1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 głosów, średnia: 2,33)
Loading...

Dobrocin


Warning: Use of undefined constant PP_SETTINGS_TYPE - assumed 'PP_SETTINGS_TYPE' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/studioolzk/stacjekolejowe.pl/wp-content/plugins/panopress/panopress.php on line 626

Warning: Use of undefined constant PP_SETTINGS_TYPE - assumed 'PP_SETTINGS_TYPE' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/studioolzk/stacjekolejowe.pl/wp-content/plugins/panopress/panopress.php on line 638

Warning: Use of undefined constant PP_SETTINGS_TYPE - assumed 'PP_SETTINGS_TYPE' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/studioolzk/stacjekolejowe.pl/wp-content/plugins/panopress/panopress.php on line 539

Dobrocin to niewielka, bo licząca około 1000 mieszkańców osada położona w województwie warmińsko-mazurskim. We wsi znajduje się przystanek kolejowy na linii łączącej Olsztyn z Elblągiem. Tym razem odwiedzając stacje na tej trasie postanowiliśmy zaplanować wycieczkę pieszo-kolejową. Jazda pociągiem to nie lada atrakcja, szczególnie na tej linii. Składem rzucało na wszystkie strony. Świadczy to niewątpliwie o bardzo słabym stanie nawierzchni. Gdy zwiedzaliśmy kolejne punkty naszej wyprawy okazało się, że także stacje nie są w najlepszej kondycji. Dotyczyło to także przystanku kolejowego w Dobrocinie. W skład infrastruktury stacyjnej wchodzi m.in. dwupiętrowy budynek, który niegdyś pełnił zapewne rolę mieszkalno-socjalną. Dziś jest zamieszkiwany przez kilka rodzin. Dzięki temu jego stan można określić jako dobry. O wiele gorzej wygląda dobudowany do niego obiekt. Można się domyślać, że niegdyś znajdował się w nim WC. Dziś budynek jest zamknięty i nieubłaganie chyli się ku całkowitej degradacji. W okolicach samego peronu znaleźliśmy także resztki podmurówki. Świadczyć to może o tym, że niegdyś znajdowała się tam jeszcze jeden obiekt, pełniący być może rolę poczekalni. Dziś jedynym śladem jego istnienia pozostają resztki betonu. Ostatnim obiektem, który przetrwał do dnia dzisiejszego jest położony nieco z tyłu samej stacji magazynek. Jego stan również nie jest zadowalający, chociaż ślady do niego prowadzące świadczą o tym, że jest on do dziś wykorzystywany.
Głównym punktem całego przystanku jest oczywiście peron. Podobnie jak i linia kolejowa nie znajduje się on w dobrym stanie. O ile jeszcze jego powierzchnia zbudowana z betonowych płyt kaflowych nie wygląda tragicznie, to już peronowa krawędź stwarza realne zagrożenie dla podróżnych. W wielu miejscach jest ona w znacznym stopniu skruszona do tego stopnia, że odsłania pręty zbrojeniowe. Sterczące w górę druty to nie lada atrakcja, bowiem jak dotąd mimo że odwiedziliśmy kilkaset stacji, czegoś takiego na czynnym przystanku jeszcze nie widzieliśmy. Całą sytuację niewiele ratuje nowa tablica z nazwą stacji, która swoją drogą już została w znacznym stopniu uszkodzona. Na przystanku, co jest niestety standardem nie znajdziemy ani ławeczki ani kosza (o miejscu chroniącym podróżnych przed deszczem nie wspominając).

Zobacz Dobrocin na Mapie Kolejowej   >>>

Galeria
Kategoria: Atrakcyjność - Szkoda czasu, Elbląg-Olsztyn
Tagi: , , , , , , ,

Dodaj komentarz