1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Brak głosów)
Loading...

Ostrołęka

Stacja w Ostrołęce swojego czasu najważniejszą stacją w rejonie. Dziś też takową jest jednak ilość składów przejeżdżających przez nią nijak się ma do jeszcze nie tak odległych jeszcze lat. Aktualnie najwięcej składów kursuje na linii do Tłuszcza. Jest to miejscowość przesiadkowa, z której możemy dostać się do wielu innych miast. Dworzec świeci pustkami. W momencie kiedy tam byłem czynna była tylko jedna kasa. W budynku dworca znajdziemy pomieszczenia po zamkniętym barze. Po wyjściu z budynku trafimy bezpośrednio na perony. Ponad nimi przerzucona została kładka dla pieszych. Dziś przy tak małym ruchu pociągów wydaje się raczej mało potrzebna. Perony są utrzymane w czystości. To spora rzadkość. Na peronach stoją tablice z ich numerami, nazwami stacji i działające zegary. Na budynku dworcowym widoczny jest na dachu ogromny, neonowy napis z nazwą stacji. Niestety nie udało mi się ustalić czy działa. Na obydwu krańcach widoczne są rozdzielnie. W bezpośredniej bliskości dworca znajdziemy lokomotywownie. Na jej zewnątrz stoi spora ilość lokomotyw różnego rodzaju. Swojego ciekawostką jest też pojazd służący do odśnieżania torów. Większość lokomotyw dawno nie była używana. Te ogromne metalowe kolosy stoją w rzędach rdzewiejąc w miejscach gdzie zostały swojego czasu ustawione. Niektóre z nich są upstrzone mało estetycznymi napisami. Dziś maszyny służą zapewne jako rezerwuar części zamiennych. Widok jest przygnębiający. Przypomina raczej cmentarzysko niż lokomotywownie. Zmierzając wzdłuż torów w prawą stronę dojdziemy do towarowej części stacji. Zauważymy tam stary budynek zbudowany z czerwonej cegły, na którym do dziś dumnie widnieje napis „Pracując dla kraju pracujesz dla siebie”. Napis z poprzedniej epoki sprawia, że czujemy jakby czas zatrzymał się w miejscu. w towarowej części stacji znalazłem też stary budynek rozdzielni. Od dawna zapewne nie był używany. Tynk którym był pokryty w znacznym stopniu już opadł. Na budynku przebija słaby napis z nazwą stacji. Udało nam się znaleźć również bardzo stare wagony towarowe. Ich konstrukcja jest już bardzo osłabiona. Zapewne długo już nie wytrzymają. Na bocznicach kolejowych w okresie w którym odwiedziliśmy stację stały liczne składy towarowe. Wracając w okolice dworca pasażerskiego znajdziemy stary budynek parowozowni. Ciekawostką są zachowane do dziś piękne kominy na jego dachu. W jej pobliżu widoczna jest stara wieża ciśnień. Muszę przyznać, że będąc tam trochę dziwnie się czułem. Ogromny budynek stacyjny, rozbudowana infrastruktura kolejowa, duża ilość torów a to wszystko używane jest dziś w znikomym procencie. Kilka połączeń dziennie z Tłuszczem, jedno z Warszawą i Grodziskiem Mazowieckim i to na tyle. Dobrze, że dworzec sprawia wrażenie zadbanego i czystego, jednak szkoda że tak wielka stacja jest tak rzadko dziś wykorzystywana.

Zobacz Ostrołękę na Mapie Kolejowej   >>> 

Galeria
Linia kolejowa Szczytno – Ostrołęka ← 6,0 km Grabowo
Linia kolejowa Ostrołęka – Łapy Kurpie 4,6 km →

 

Kategoria: Atrakcyjność - Musisz to zobaczyć, Ostrołęka - Łapy, Szczytno-Ostrołęka

Dodaj komentarz