1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (5 głosów, średnia: 2,00)
Loading...

Siódmak


Warning: Use of undefined constant PP_SETTINGS_TYPE - assumed 'PP_SETTINGS_TYPE' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/studioolzk/stacjekolejowe.pl/wp-content/plugins/panopress/panopress.php on line 626

Warning: Use of undefined constant PP_SETTINGS_TYPE - assumed 'PP_SETTINGS_TYPE' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/studioolzk/stacjekolejowe.pl/wp-content/plugins/panopress/panopress.php on line 638

Warning: Use of undefined constant PP_SETTINGS_TYPE - assumed 'PP_SETTINGS_TYPE' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/studioolzk/stacjekolejowe.pl/wp-content/plugins/panopress/panopress.php on line 539

To malutka osada położona w lesistej okolicy. Bez problemu znajdziemy ją jadąc drogą ze Szczytna w stronę Warszawy. Jeszcze przed wojną na stacji stał sporych rozmiarów budynek dworcowy. Zbudowany z czerwonej cegły obiekt został niestety zniszczony i rozebrany. Z czasem zdemontowane zostały również dodatkowe tory. Dziś stoi tam jedynie niewielki drewniany, zadaszony domek, służący zapewne swojego czasu jako poczekalnia. Niestety jest dosyć bardzo zdewastowany. Wewnątrz znajdziemy sporo śmieci oraz pozostałości po ławkach. Peron jest w całkiem dobrym stanie. Niestety jest słabo widoczny gdyż porośnięty gęstymi kępami trawy. Widoczne są pozostałości po słupach oświetleniowych. Pociąg nie zatrzymał się tutaj od 2002 roku. Linia jednak nie została nigdy zamknięta i co jakiś czas na szynach pojawiała się drezyna.  Sytuacja może się diametralnie zmienić gdy faktycznie dojdzie do uruchomienia połączenia pomiędzy Szczytnem, a lotniskiem w Szymanach. Aktualnie prowadzone są prace remontowe na linii. W bezpośredniej okolicy stacji leżą liczne bunkry, pozostałości po niemieckich liniach obronnych.

AKTUALIZACJA
Cuda czasem się zdarzają. Stacyjka w niewielkiej miejscowości, wręcz wiosce, oddalonej od jakichkolwiek większych skupisk ludzkich doczekała się kosztownej modernizacji. Stary kaflowy peron został zastąpiony całkowicie nową konstrukcją. Eleganckie betonowe płyty przepięknie kontrastują się z przebiegającą nieopodal dziurawą i pełną kałuż drogą gruntową. Peron wyposażony w ławeczki, kosze i wiaty dla podróżnych, sąsiaduje ze starą drewnianą wiatą. Niestety zarówno w czasie naszych pierwszych odwiedzin jak i kolejnych znaleźliśmy w jej wnętrzu zniszczone wyposażenie i wiele śmieci. Można mieć wątpliwości co do rozmachu i sensowności całej tej inwestycji w takim miejscu. Przypomnijmy jednak, że zamknięta od paru dobrych lat linia w końcu ożyła. Od stycznia 2013 roku przez pół roku kursowały szynobusy do Wielbarka. Frekwencja w nich panująca nie pozostawiała jednak złudzeń i można było się spodziewać, że w połączenie wcześniej czy później zostanie zawieszone. Kwestią czasu jest jednak uruchomienie połączeń do mającego powstać w Szymanach lotniska. To właśnie z tego względu podjęto decyzję o modernizacji całej linii. Mimo to na dzień dzisiejszy śmiało można powiedzieć, że pasażerów którzy skorzystali z tego przystanku kolejowego można policzyć na palcach jednej ręki.

Zobacz Siódmak na Mapie Kolejowej   >>> 

Galeria

 

Linia kolejowa Szczytno – Ostrołęka ← 5,4 km Szczytno Szymany 4,3 km →
Kategoria: Atrakcyjność - Szkoda czasu, Szczytno-Ostrołęka
Tagi: , , , , , , , ,

Dodaj komentarz