1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (9 głosów, średnia: 4,11)
Loading...

Wrzeście

Przez 10 miesięcy w roku panuje tu niezmącona cisza, przerywana jedynie od czasu do czasu przejazdem technicznym drezyny. Dworzec kolejowy we Wrzeście jest zamknięty, a o tym że na piętrze ktoś tu jeszcze mieszka świadczą jedynie anteny satelitarne. Zimą szlak kolejowy wygląda na nieużywany, a stacja na opuszczoną. Ruch rozkwita z nadejściem wakacji. Dotychczas zapomniana stacja staje się najważniejszą na linii z Lęborka do Łeby. Na okres lipca i sierpnia do pracy powraca dyżurny ruchu, a stacja pełni rolę jedynej mijanki na tym szlaku. Szlaku, przez który w okresie wakacyjnym przejeżdża 10 par pociągów. Nam właśnie udało się odwiedzić Wrzeście w jednym z dni wzmożonego ruchu. Trafiliśmy na krzyżowanie się pociągu TLK (odstawka do Lęborka) i osobowego do Łeby. Na stację dojechaliśmy lasem od strony Lęborka i pierwsze zaskoczenie – na stacji są tylko semafory wjazdowe.  Po przyjeździe pociągu dyżurny wydaje pisemny rozkaz jazdy, zarówno w kierunku Lęborka jak i Łeby. Stacja kolejowa Wrzeście nie jest większa od Garczegorzy. Znajduje się tu tylko jeden, w dodatku dosyć wąski, peron. Rzadko się zdarza, aby był on używany przez pasażerów – głównie korzysta z niego dyżurny przekazując rozkazy maszynistom. Dyżurny ruchu korzysta z parteru poniemieckiego budynku dworcowego, a także w chwilach potrzeby z ustawionego obok dworca toi toia. Stacja jest bardzo klimatycznie położona, z każdej strony otacza ją zieleń – czy to z rosnących drzew, czy porastającej tory trawy, czy zarośniętego peronu. Bez wątpienia zapraszamy do jej odwiedzenia.

Zobacz Wrzeście na Mapie Kolejowej   >>> 

Galeria
Kategoria: Atrakcyjność - Będąc w okolicy warto wpaść, Lębork - Łeba

Komentarz: 1 do wpisu “ Wrzeście”

Dodaj komentarz

  1. Miłosz napisał(a):

    Przepiękna stacyjka w Wrześciu.Mają w planach remont tej lini.Prędkość mogli by podnieść na 100-120km/h.Wiem że kiedyś dyżurny ruchu pełnił służbe w garczegorzu.Obecnie budynek tej nastawni jest zruinowany i tu mówi sie o planach powstania automatycznego sterowania ruchem pociągów dżięki temu można było by rozszerzyć więcej połączeń dalekobieżnych.Wtedy była by konkurencja dla transportu drogowego.Założmy przy predkości 120km jazdy szynobusem i zatrzymaniom na każdej stacji jechał by tylko 20 min.

Dodaj komentarz