Lubawa
Lubawa to sporej wielkości miasteczko, dziś niestety odcięte od pasażerskich połączeń kolejowych. Linia do Lubawa to odnoga bardzo ważnej trasy kolejowej Warszawa – Gdańsk. Odbija ona od niej w Zajączkowie Lubawskim. Połączenie zostało zamknięte już w 1989 roku. Przez długi czas tory leżały odłogiem. Dopiero pojawienie się w mieście dużego inwestora jakim jest Sweedwood zmieniło ten stan rzeczy. Mając na uwadze ograniczenie kosztów przewozu materiałów niezbędnych do produkcji wyremontowano tory i zbudowano specjalną bocznicę do zakładu. Od tamtej pory tory choć sporadycznie nadal są wykorzystywane do przewozów towarowych. Sam dworzec to typowy poniemiecki budynek z czerwonej cegły. Dziś jest on zamieszkiwany przez kilka rodzin. Nad jego wejściem słabo widoczny jest napis z nazwą stacji. Tory przez nią przebiegające kończą się zaraz za budynkiem. Z całej infrastruktury kolejowej znajdziemy tam będący w całkiem dobrym stanie peron i rampę towarową. Nieopodal stacji natkniemy się na mały budyneczek służący kiedyś zapewne za WC. Tory przy stacji wydają się używane. Dowodem tego jest nowa podsypka, którą zauważyliśmy trakcie naszej wizyty, dobrze zachowana przestrzeń pomiędzy torami służąca zapewne do rozładunku towarów oraz będące w dobrym stanie, oświetlające ją lampy.
Zobacz Lubawę na Mapie Kolejowej >>>
Galeria | ||