1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (6 głosów, średnia: 2,50)
Loading...

Parcz


Warning: Use of undefined constant PP_SETTINGS_TYPE - assumed 'PP_SETTINGS_TYPE' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-content/plugins/panopress/panopress.php on line 626

Warning: Use of undefined constant PP_SETTINGS_TYPE - assumed 'PP_SETTINGS_TYPE' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-content/plugins/panopress/panopress.php on line 638

Warning: Use of undefined constant PP_SETTINGS_TYPE - assumed 'PP_SETTINGS_TYPE' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-content/plugins/panopress/panopress.php on line 539

Parcz to niewielka, bo liczące nieco ponad 300 mieszkańców osada położona się w województwie warmińsko-mazurskim. Przechodzi przez nią zbudowana w 1907 roku linia kolejowa łącząca Kętrzyn z Węgorzewem. Niestety od dosyć dawna, bo od roku 1992 jest ona zamknięta dla ruchu pasażerskiego. Od tamtej pory całość znajdującej się na niej infrastruktury ulega systematycznej dewastacji. W 2008 roku na krótki czasu udało się otworzyć linie dla ruchu turystycznego. Dziś również na poszczególnych stacjach położonych wzdłuż tej linii możemy znaleźć ogłoszenia o odbywającym się tam ruchu drezynowym. Skupmy się jednak na samej stacji Parcz. Dworzec kolejowy to standardowy budynek z czerwonej cegły. Jego charakterystyczna architektura jednoznacznie świadczy o okresie w którym był budowany. O ile on sam trzyma się całkiem nieźle to już jego bezpośrednie otoczenia sprawia wrażenie jakby nie tak dawno przeszło tamtędy co najmniej tornado. Dookoła widać kilkadziesiąt miejsc gdzie systematycznie wyrzucane są śmieci. Wszystko jest rozwiewane przez wiatr i roznoszone przez zwierzęta co sprawia, że cała okolica usiana jest różnorakiego typu odpadkami. Krawędź peronowa na razie jeszcze się jakoś trzyma, choć w wielu miejscach widoczne są jej znaczne ubytki. Po oświetleniu peronowym nie ma już śladu. Ciężko zresztą znaleźć jakiekolwiek znaki świadczące o tym, że kiedyś zatrzymywał się tu pociąg. Zarówno z boków budynku jak i przy jego głównym wejściu zostały usunięte nazwy stacji i zostały po niej jedynie białe ślady. Jak już wspomniałem sam budynek, jak i pozostałe magazyny i obiekty kolejowe trzymają się całkiem dobrze. Część najniższej kondygnacji dworca, w której znajdowało się stanowisko dyżurnego ruchu, została zabezpieczona poprzez zamurowanie otworów okiennych. O dziwo przy całej tej zastanej przez nas mizerii, całkiem nieźle prezentował się sam szlak kolejowy. Tory nie wydawały się zbyt mocno zarośnięte. Być może to wynik czasowego uruchomienia wspomnianych powyżej przejazdów turystycznych.

Zobacz Parcz na Mapie Kolejowej   >>>

Galeria
Linia kolejowa Kętrzyn – Węgorzewo ← 2,4 km Gierłoż Radzieje Węgorzewskie 6,3 km →
Kategoria: Atrakcyjność - Szkoda czasu, Kętrzyn - Węgorzewo

Dodaj komentarz