Linia Czerwonka \u2013 Kornievo zosta\u0142a zamkni\u0119ta dla po\u0142\u0105cze\u0144 pasa\u017cerskich ju\u017c w roku 1991. Od tamtej pory infrastruktura kolejowa na
\nszlaku systematycznie niszczeje. Nie inaczej ma si\u0119 sytuacja w Kaniach I\u0142aweckich. Gdyby nie to, \u017ce wiedzieli\u015bmy gdzie mniej wi\u0119cej znajduje si\u0119 stacja, ci\u0119\u017cko by\u0142oby j\u0105 nam znale\u017a\u0107. W samej jej bezpo\u015bredniej okolicy pozosta\u0142o do dzi\u015b niewiele \u015blad\u00f3w \u015bwiadcz\u0105cych o tym, \u017ce niegdy\u015b zatrzymywa\u0142 si\u0119 tu poci\u0105g. przed samym wjazdem na stacje znajdziemy charakterystyczny wiadukt kolejowy nad lokaln\u0105 drog\u0105. I to w zasadzie tyle. Dworzec kolejowy w Kaniach I\u0142aweckich to standardowa niemiecka budowla z czerwonej ceg\u0142y. Ciekawe, \u017ce nawet na tak ma\u0142o znacz\u0105cych stacjach budowali oni dosy\u0107 skomplikowane budynki dworcowe. Niestety dba\u0142o\u015b\u0107 budowniczych o najmniejsze szczeg\u00f3\u0142y samej budowli, nijak si\u0119 ma do jej dzisiejszego wygl\u0105du. O ile g\u00f3rna cz\u0119\u015b\u0107 budynku zosta\u0142a dzi\u015b przeznaczona na mieszkanie, to dolna s\u0142u\u017c\u0105ca niegdy\u015b obs\u0142udze podr\u00f3\u017cnych pozostaje pusta. Dziwi natomiast fakt jej s\u0142abego zabezpieczenia. Mimo to wydaje si\u0119 by\u0107 ona w dosy\u0107 dobrej formie. Zapewne spore znaczenie w tej sytuacji ma fakt, \u017ce stacja jest dosy\u0107 oddalona od samej miejscowo\u015bci, a poza tym jak wspomnia\u0142em wcze\u015bniej g\u00f3ra jest przez kogo\u015b zamieszkana. Poza budynkiem na kt\u00f3rym widoczna jest jeszcze niemiecka nazwa: Salwarschienen, nie znajdziemy tu wiele szczeg\u00f3\u0142\u00f3w \u015bwiadcz\u0105cych o kolejowej historii okolicy. Tablic z polskimi nazwami stacji ju\u017c nie uda\u0142o nam si\u0119 odnale\u017a\u0107. Nieco dalej za budynkiem dworca znajdziemy zrujnowany obiekt, s\u0142u\u017c\u0105cy kiedy\u015b jako magazynek. Ca\u0142a okolica stacji jest szczelnie pokryta okoliczn\u0105 ro\u015blinno\u015bci\u0105. Ci\u0119\u017cko by\u0142o nawet odnale\u017a\u0107 jakie\u015b szczeg\u00f3\u0142y zwi\u0105zane z infrastruktur\u0105 kolejow\u0105 znajduj\u0105c\u0105 si\u0119 w jej obr\u0119bie. Dlatego w du\u017cej wi\u0119kszo\u015bci s\u0105 to tylko nasze domys\u0142y. Wydaje si\u0119, \u017ce na stacji znajdowa\u0142 si\u0119 jeden peron ziemny z betonow\u0105 kraw\u0119dzi\u0105. Pozosta\u0142y na nim niezbyt liczne s\u0142upy o\u015bwietleniowe. W momencie naszych odwiedzin przez stacj\u0119 przebiega\u0142 jeden tor, cho\u0107 wyr\u00f3wnana przestrze\u0144 sugeruje, \u017ce niegdy\u015b znajdowa\u0142y si\u0119 tam r\u00f3wnie\u017c tory manewrowe.<\/p>\n
Zobacz Kanie I\u0142aweckie na Mapie Kolejowej\u00a0<\/span><\/a><\/span><\/strong><\/p>\n<\/a> \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0
<\/a> \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0
<\/a><\/p>\n