Szepietowo to licz\u0105ce nieco ponad 2 tysi\u0105ce mieszka\u0144c\u00f3w miasteczko znajduj\u0105ce si\u0119 w powiecie wysokomazowieckim. Przez miejscowo\u015b\u0107 przechodzi linia kolejowa \u0142\u0105cz\u0105ca Warszaw\u0119 z Bia\u0142ymstokiem. Linia ta by\u0142a budowana jeszcze za czas\u00f3w zabor\u00f3w i w pocz\u0105tkowym okresie by\u0142a tras\u0105 szerokotorow\u0105. Dopiero po odrodzeniu si\u0119 Polski w 1918 roku trasa przyj\u0119\u0142a standardowy w naszym kraju rozstaw osi. Odcinek na kt\u00f3rym znajduje si\u0119 stacja w Szepietowie zosta\u0142 zelektryfikowany w 1983 roku. Stacj\u0119 mo\u017cna uzna\u0107
\nza du\u017c\u0105 bior\u0105c pod uwag\u0119 wielko\u015b\u0107 miejscowo\u015bci w kt\u00f3rej si\u0119 znajduje. Szczeg\u00f3lnie ciekaw\u0105 konstrukcj\u0105 wyr\u00f3\u017cnia si\u0119 budynek s\u0142u\u017c\u0105cy za dworzec. Pierwotny obiekt dworcowy zosta\u0142 zniszczony w czasie drugiej wojny \u015bwiatowej w trakcie niemieckiego bombardowania. Nigdy nie uda\u0142o si\u0119 go odbudowa\u0107, za\u015b na potrzeby pasa\u017cer\u00f3w przystosowany zosta\u0142 by\u0142y dom kolejarski. Mimo \u017ce na pierwszy rzut oka wydaje si\u0119 \u017ce jego stan jest dosy\u0107 dobry, bli\u017csze ogl\u0119dziny nie pozostawiaj\u0105 z\u0142udze\u0144. Stan budynku pogarsza si\u0119 w szybkim stanie. W wielu miejscach zewn\u0119trznej elewacji widoczne s\u0105 liczne uszkodzenia. Poza odpryskami farby znajdziemy tam r\u00f3wnie\u017c ogniska w kt\u00f3rych zaczyna czai\u0107 si\u0119 grzyb. Niewiele lepiej wygl\u0105daj\u0105 rynny i stolarka okienna. Mimo \u017ce wydaje si\u0119 i\u017c budynek nie tak dawno przeszed\u0142 remont, jego stan nie jest najlepszy. Cho\u0107 ca\u0142a konstrukcja pod wzgl\u0119dem architektonicznym wygl\u0105da dosy\u0107 ciekawie. Stacyjka wygl\u0105da\u0142aby jeszcze urokliwiej gdyby nie ten szpetny dach pokryty czarn\u0105 pap\u0105. Swoj\u0105 drog\u0105 ona r\u00f3wnie\u017c nie wygl\u0105da zbyt obiecuj\u0105co. Wewn\u0105trz budynku wcale nie jest lepiej. Cho\u0107 czekaj\u0105cym na poci\u0105g pasa\u017cerom zawsze cieplej posta\u0107 wewn\u0105trz ni\u017c na peronach. Na dworcu znajdziemy trzy perony, kt\u00f3rych powierzchnia wy\u0142o\u017cona zosta\u0142a p\u0142ytami chodnikowymi. Swego rodzaju ciekawostk\u0105 jest peron trzeci. Rzadko bowiem zdarza tak du\u017ca r\u00f3\u017cnica w wielko\u015bci poszczeg\u00f3lnych peron\u00f3w. Jego szeroko\u015b\u0107 to wed\u0142ug naszych wylicze\u0144 siedem kafli chodnikowych i dwa kraw\u0119\u017cniki. Nic dziwnego, \u017ce bia\u0142e linie bezpiecze\u0144stwa rysowane przy kraw\u0119dziach peronowych stykaj\u0105 si\u0119 niemal na \u015brodku peronu. Trzeba jednak doda\u0107, \u017ce wszystkie trzy perony w momencie naszych odwiedzin znajdowa\u0142y si\u0119 w bardzo dobrym stanie. Dodatkowo ponad torami przebiega k\u0142adka dla pieszych. Jest ona jednak nieco oddalona od samej stacji i przebiega w okolicy pobliskiego przejazdu kolejowego, przez co jej wykorzystanie przez pasa\u017cer\u00f3w wydaje si\u0119 co najmniej w\u0105tpliwe.<\/p>\n