Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831
{"id":1531,"date":"2013-05-11T18:07:00","date_gmt":"2013-05-11T18:07:00","guid":{"rendered":"http:\/\/stacjekolejowe.pl\/?p=1531"},"modified":"2014-05-04T13:36:33","modified_gmt":"2014-05-04T11:36:33","slug":"bialystok","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/bialystok\/","title":{"rendered":"Bia\u0142ystok"},"content":{"rendered":"

Bia\u0142ystok to licz\u0105ca prawie 300 tysi\u0119cy mieszka\u0144c\u00f3w stolica wojew\u00f3dztwa podlaskiego. Jak mo\u017cna si\u0119 domy\u015bla\u0107 jest g\u0142\u00f3wnym w\u0119z\u0142em ca\u0142ego regionu. Przez stacj\u0119 przebiega\u00a0m.in. mi\u0119dzynarodowa linia Warszawa-Bia\u0142ystok-Wilno-Petersburg, kt\u00f3ra aktualnie nie jest wykorzystywana w ruchu mi\u0119dzynarodowym. Przez stacj\u0119 przechodz\u0105 tak\u017ce trasy \u0142\u0105cz\u0105ce miasto\u00a0m.in. z Warszaw\u0105, Poznaniem, Krakowem, E\u0142kiem czy Olsztynem. Jako pierwsza elektryfikacji doczeka\u0142a si\u0119 ta biegn\u0105ca do stolicy naszego kraju. Mia\u0142o to
\nmiejsce w 1983 roku. Trzy lata p\u00f3\u017aniej zelektryfikowano odcinek do Ku\u017anicy Bia\u0142ostockiej, za\u015b tras\u0119 do E\u0142ku poddano takiemu zabiegowi w 1990. Budynek dworca zosta\u0142 wybudowany w 1861 roku w stylu klasycystycznym. Niestety ta przepi\u0119kna konstrukcja zosta\u0142a najpierw spalona przez wycofuj\u0105cych si\u0119 Rosjan w \u00a0czasie pierwszej wojny \u015bwiatowej, za\u015b p\u00f3\u017aniej zbombardowana przez Niemc\u00f3w w czasie kolejnego konfliktu \u015bwiatowego. Obiekt nigdy nie odzyska\u0142 ju\u017c pierwotnego wdzi\u0119ku, cho\u0107 trzeba przyzna\u0107, \u017ce
\naktualnie i tak prezentuje si\u0119 bardzo okazale. To zas\u0142uga rozpocz\u0119tego w 1989 roku remontu, kt\u00f3ry trwa\u0142 a\u017c… 14 lat. Jako ciekawostk\u0119 mo\u017cna wspomnie\u0107 fakt, \u017ce dworzec w 2008 roku zosta\u0142 uznany w rankingu Gazety Wyborczej naj\u0142adniejszym obiektem tego typu w Polsce. Trzeba przyzna\u0107, \u017ce ca\u0142kiem zas\u0142u\u017cenie. R\u00f3wnie\u017c byli\u015bmy nim zauroczeni w czasie naszej wizyty. R\u00f3wnie efektownie prezentuje si\u0119 wn\u0119trze w kt\u00f3rym ze smakiem po\u0142\u0105czono klasyczn\u0105 architektur\u0119 z paroma nowoczesnymi nowinkami. W\u00a0dzisiejszych czasach respekt musi budzi\u0107 dosy\u0107 rozbudowany rozk\u0142ad jazdy, kt\u00f3ry np. z dworcem w innym wojew\u00f3dzkim mie\u015bcie jakim jest Olsztyn mo\u017cna uzna\u0107 za bardzo bogaty. Ca\u0142y efekt budowany przez dworzec psuj\u0105 niestety obskurne budki wystawione w bezpo\u015bredniej jego okolicy. Na stacji znajduj\u0105 si\u0119 4 perony. Pierwszy z nich zosta\u0142 odnowiony i jest wy\u0142o\u017cony standardowymi kraw\u0119dziami betonowymi. Nieco dziwacznie wygl\u0105da peron drugi, kt\u00f3ry mimo \u017ce posiada dwie kraw\u0119dzie z kt\u00f3rych obs\u0142ugiwany jest\u00a0ruch\u00a0m.in. w kierunku E\u0142ku i Warszawy, jest bardzo w\u0105ski. Pozosta\u0142e dwa perony s\u0105 ju\u017c standardowych szeroko\u015bci. Jeden z nich wy\u0142o\u017cono kaflami chodnikowymi w kszta\u0142cie sze\u015bciok\u0105t\u00f3w, drugi za\u015b kostk\u0105 brukow\u0105. Nie wiem z czego wynikaj\u0105 r\u00f3\u017cnice w u\u017cytych materia\u0142ach, mo\u017cna si\u0119 jednak domy\u015bla\u0107, \u017ce po prostu dwa perony by\u0142y budowane w r\u00f3\u017cnych latach. Pr\u00f3\u017cno na nich szuka\u0107 jakichkolwiek wiat dla pasa\u017cer\u00f3w. Znajdziemy tu za to \u0142aweczki, tablice informacyjne dla podr\u00f3\u017cnych, a tak\u017ce betonowe donice.\u00a0Trzeba doda\u0107, \u017ce raczej dawno nie by\u0142y u\u017cywane. \u00a0Bezpo\u015brednio po przeciwnej stronie torowiska znajduje si\u0119 jedna ze stacyjnych nastawni. Jak wida\u0107 tak\u017ce zosta\u0142a odremontowana kilka lat temu i prezentuje si\u0119 ca\u0142kiem elegancko. Na obydwu kra\u0144cach stacji zosta\u0142y zbudowane k\u0142adki dla pieszych, kt\u00f3rych stan tak\u017ce mo\u017cna uzna\u0107 za bardzo dobry. Spor\u0105 powierzchni\u0119 stacji zajmuje cz\u0119\u015b\u0107 towarowa. O wielko\u015bci tego w\u0119z\u0142a kolejowego mo\u017ce chocia\u017cby \u015bwiadczy\u0107 fakt, \u017ce ca\u0142kowita d\u0142ugo\u015b\u0107 tor\u00f3w po\u0142o\u017conych w jego\u00a0obr\u0119bie wynosi ponad 40 kilometr\u00f3w. Na terenie cz\u0119\u015bci towarowej wybudowana zosta\u0142a wie\u017ca wodna. Ciekawy architektonicznie obiekt zapewne od wielu lat nie jest wykorzystywany i stopniowo niszczeje. Dworzec w Bia\u0142ymstoku powinien by\u0107 punktem obowi\u0105zkowym wszystkich interesuj\u0105cych si\u0119 kolej\u0105.<\/wbr><\/p>\n

Zobacz Bia\u0142ystok na Mapie Kolejowej \u00a0 >>><\/span><\/a><\/span><\/strong><\/p>\n\n\n\n\n
Galeria<\/span><\/em><\/td>\n<\/tr>\n
\"\"<\/td>\n\"\"<\/td>\n\"\"<\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Bia\u0142ystok to licz\u0105ca prawie 300 tysi\u0119cy mieszka\u0144c\u00f3w stolica wojew\u00f3dztwa podlaskiego. Jak mo\u017cna si\u0119 domy\u015bla\u0107 jest g\u0142\u00f3wnym w\u0119z\u0142em ca\u0142ego regionu. Przez stacj\u0119 przebiega\u00a0m.in. mi\u0119dzynarodowa linia Warszawa-Bia\u0142ystok-Wilno-Petersburg, kt\u00f3ra aktualnie nie jest wykorzystywana w ruchu mi\u0119dzynarodowym. Przez stacj\u0119 przechodz\u0105 tak\u017ce trasy \u0142\u0105cz\u0105ce miasto\u00a0m.in. z Warszaw\u0105, Poznaniem, Krakowem, E\u0142kiem czy Olsztynem. Jako pierwsza elektryfikacji doczeka\u0142a si\u0119 ta biegn\u0105ca do stolicy naszego kraju. Mia\u0142o to
\nmiejsce …<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[32,58,20,44],"tags":[],"aioseo_notices":[],"views":6627,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1531"}],"collection":[{"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1531"}],"version-history":[{"count":7,"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1531\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":1533,"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1531\/revisions\/1533"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1531"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1531"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1531"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}