Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831
{"id":1568,"date":"2013-07-06T13:07:42","date_gmt":"2013-07-06T13:07:42","guid":{"rendered":"http:\/\/stacjekolejowe.pl\/?p=1568"},"modified":"2014-05-04T11:38:37","modified_gmt":"2014-05-04T09:38:37","slug":"pekin-poludniowy-beijing-south","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/pekin-poludniowy-beijing-south\/","title":{"rendered":"Pekin Po\u0142udniowy (Beijing South)"},"content":{"rendered":"

Dworzec Po\u0142udniowy w Pekinie nabra\u0142 swojego obecnego wygl\u0105du tu\u017c przed Olimpiad\u0105 w 2008 roku. Wcze\u015bniej w tym samym miejscu istnia\u0142 mniejszy dworzec kolejowy. Nowy dworzec w kszta\u0142cie owalu jest najwi\u0119kszym w Pekinie i drugim co do wielko\u015bci w ca\u0142ej Azji. Pe\u0142ni bardzo du\u017c\u0105 rol\u0119 w ruchu kolejowym stolicy Chin, gdy\u017c odje\u017cd\u017caj\u0105 st\u0105d m.in. szybkie poci\u0105gi do Szanghaju i Tianjin. Budynek dworca mie\u015bci si\u0119 na 32 hektarowej dzia\u0142ce, a do jego budowy zu\u017cyto 60 tys ton stali i 490 tys metr\u00f3w sze\u015bciennych betonu. Dworzec zosta\u0142 wybudowany w ci\u0105gu trzech lat, a w pracach nad nim uczestniczy\u0142o 4 tys. pracownik\u00f3w. Dodatkowo na dachu umieszczono ponad 3 tys. paneli s\u0142onecznych do produkcji energii elektrycznej. Jak wi\u0119kszo\u015b\u0107 du\u017cych dworc\u00f3w w Chinach, tak i ten sk\u0142ada si\u0119 z dw\u00f3ch g\u0142\u00f3wnych poziom\u00f3w – z wyj\u015bciem dla pasa\u017cer\u00f3w przyje\u017cd\u017caj\u0105cych i z wej\u015bciami dla wyje\u017cd\u017caj\u0105cych (poczekalnia mo\u017ce pomie\u015bci\u0107 nawet 10 tys. pasa\u017cer\u00f3w). Na stacji mie\u015bci si\u0119 \u0142\u0105cznie 13 peron\u00f3w, nie licz\u0105c peronu metra. W rzeczywisto\u015bci dworzec ten podobny jest do galerii handlowej. Jest tu bardzo du\u017co sklep\u00f3w i restauracji. Ka\u017cda osoba wchodz\u0105ca na pi\u0119tro “odjazdowe” jest przeszukiwana, a baga\u017c jest prze\u015bwietlany. Wzgl\u0119dy bezpiecze\u0144stwa s\u0105 tu w ten spos\u00f3b przestrzegane na ka\u017cdym wi\u0119kszym dworcu i stacji metra. Na poziomie tym znajduj\u0105 si\u0119 oczywi\u015bcie kasy biletowe, a przed ka\u017cd\u0105 z nich o ka\u017cdej porze dnia i nocy zawsze kolejka ch\u0119tnych do kupna biletu. Nieco mniejsze kolejki s\u0105 do automat\u00f3w biletowych, ale niestety nie we wszystkich dost\u0119pny jest j\u0119zyk angielski. W ca\u0142ych Chinach panuje zasada, \u017ce na peron mog\u0105 wej\u015b\u0107 tylko posiadacze bilet\u00f3w, i to najcz\u0119\u015bciej dopiero kilka lub kilkana\u015bcie minut przed odjazdem poci\u0105gu. Przy wej\u015bciu na peron sprawdzane s\u0105 zatem bilety, i tu tak\u017ce powstaje du\u017ca kolejka jeszcze na kilkadziesi\u0105t minut przed otwarciem bramki. Dworzec jest bardzo czysty, jest ca\u0142kiem sporo toalet (standard chi\u0144ski, czyli miejsce na nogi i dziura). Ponadto pochwa\u0142y nale\u017c\u0105 si\u0119 za bardzo dobre oznakowanie i bardzo dobr\u0105 informacj\u0119. Wydaje mi si\u0119 \u017ce \u0142atwiej si\u0119 by\u0142oby zgubi\u0107 na Dworcu Centralnym ni\u017c na kt\u00f3rym\u015b z dworc\u00f3w w Pekinie.<\/p>\n\n\n\n\n
Galeria<\/span><\/em><\/td>\n<\/tr>\n
\"\"<\/td>\n\"\"<\/td>\n\"\"<\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n

 <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Dworzec Po\u0142udniowy w Pekinie nabra\u0142 swojego obecnego wygl\u0105du tu\u017c przed Olimpiad\u0105 w 2008 roku. Wcze\u015bniej w tym samym miejscu istnia\u0142 mniejszy dworzec kolejowy. Nowy dworzec w kszta\u0142cie owalu jest najwi\u0119kszym w Pekinie i drugim co do wielko\u015bci w ca\u0142ej Azji. Pe\u0142ni bardzo du\u017c\u0105 rol\u0119 w ruchu kolejowym stolicy Chin, gdy\u017c odje\u017cd\u017caj\u0105 st\u0105d m.in. szybkie poci\u0105gi do Szanghaju i Tianjin. Budynek …<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[32,57],"tags":[],"aioseo_notices":[],"views":15084,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1568"}],"collection":[{"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1568"}],"version-history":[{"count":6,"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1568\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":1916,"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1568\/revisions\/1916"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1568"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1568"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1568"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}