Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831
{"id":1684,"date":"2013-09-25T19:03:15","date_gmt":"2013-09-25T17:03:15","guid":{"rendered":"http:\/\/stacjekolejowe.pl\/?p=1684"},"modified":"2014-05-06T19:19:51","modified_gmt":"2014-05-06T17:19:51","slug":"radom","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/radom\/","title":{"rendered":"Radom"},"content":{"rendered":"

Radom to jedno z wi\u0119kszych miast w okolicy. Opisuj\u0105c dworzec olejowy w tym mie\u015bcie nie mo\u017cna po\u015bwi\u0119ci\u0107 cho\u0107 paru linijek na przedstawienie jego kr\u00f3tkiej historii. Projektantem powsta\u0142ego w 1885 roku budynku dworca by\u0142 niemiecki architekt polskiego pochodzenia Adolf Schimmelpfenning. Obiekt przeszed\u0142 renowacj\u0119 na pocz\u0105tku lat 90 XX wieku. W 2011 roku rozpocz\u0119\u0142a si\u0119 jego ca\u0142kowita modernizacja, kt\u00f3ra obj\u0119\u0142a nie tylko sam budynek ale i okoliczn\u0105 architektur\u0119 z parkingiem w\u0142\u0105cznie. Ca\u0142e przedsi\u0119wzi\u0119cie mia\u0142o si\u0119 zako\u0144czy\u0107 przed euro 2012, niestety jak wiele innych nie zako\u0144czy\u0142o. Z powodu wycofania si\u0119 z prac jednego wykonawcy prace przed\u0142u\u017cy\u0142y si\u0119 a\u017c do lipca 2013 roku. Ca\u0142kowity koszt prac wyni\u00f3s\u0142 13 mln z\u0142. Odwiedzaj\u0105c dworzec w sierpniu tego samego roku czu\u0107 jeszcze by\u0142o zapach nowo\u015bci.
\nWr\u00f3\u0107my jednak do pocz\u0105tku. Znalezienie dworca nie nastr\u0119czy\u0142o \u017cadnych problem\u00f3w, podobnie jak miejsca na zaparkowanie samochodu. Przed dworcem znajduje si\u0119 bowiem ca\u0142kowicie odnowiony, sporych rozmiar\u00f3w parking, po\u0142\u0105czony z p\u0119tlom kilku autobus\u00f3w miejskich. I tu pierwsze zaskoczenie. Zaraz po zatrzymaniu samochodu jak spod ziemi wyr\u00f3s\u0142 pan z kas\u0105 fiskaln\u0105 i oznajmi\u0142, \u017ce za parkowanie nale\u017cy ui\u015bci\u0107 odpowiedni\u0105 op\u0142at\u0119. Mo\u017ce samo to nie by\u0142oby tak dziwne, cho\u0107 jak dla mnie ka\u017cdy dworzec powinien posiada\u0107 jak\u0105\u015b darmow\u0105 stref\u0119 dla klient\u00f3w PKP, gdyby nie to, \u017ce minimalnym czasem za jaki trzeba zap\u0142aci\u0107 jest godzina. 5 z\u0142 to niby nie du\u017co, ale czy wykorzystamy pe\u0142n\u0105 godzin\u0119 odwo\u017c\u0105c kogo\u015b na dworzec? Raczej nie. Nie dziwi wi\u0119c, \u017ce wspomniany parking \u015bwieci\u0142 pustkami.
\nZajmijmy si\u0119 jednak dworcem. Jest to ogromny budynek, kt\u00f3ry po przeprowadzonej modernizacji wygl\u0105da bardzo \u0142adnie. Ju\u017c samo g\u0142\u00f3wne wej\u015bcie jest niejako przedsmakiem luksusu jaki czeka na nas w jego wn\u0119trzu. Oryginalne drzwi zosta\u0142y odnowione i zmodernizowane w ten spos\u00f3b, \u017ce otwieraj\u0105 si\u0119 samoczynnie. W \u015brodku stan\u0105\u0142em na minimum 5 minut w miejscu rozgl\u0105daj\u0105c si\u0119 z otwartymi ustami. Ca\u0142e wn\u0119trze zosta\u0142o ca\u0142kowicie odnowione. \u015aciany i pod\u0142ogi wy\u0142o\u017cono eleganckimi kamieniami. Co oczywist\u0105 spraw\u0105 jest to, \u017ce wymienione zosta\u0142y r\u00f3wnie\u017c wszystkie urz\u0105dzenia i meble. Stare rozk\u0142ady jazdy zast\u0105pione zosta\u0142y nowoczesnymi bardzo czytelnymi wy\u015bwietlaczami ciek\u0142okrystalicznymi. G\u00f3rna kondygnacja, na kt\u00f3ra dostaniemy si\u0119 albo wind\u0105 albo odnowionymi schodami, przeznaczona zosta\u0142a na bardziej cielesne rozkosze. Cho\u0107 pomieszczenia nie zosta\u0142y jeszcze otwarte to z informacji zamieszczonych na szklanych witrynach wiadomo ju\u017c, \u017ce w jednym z lokali b\u0119dzie mie\u015bci\u0142 si\u0119 np. fryzjer a w s\u0105siednim nale\u015bnikarnia. Na tej kondygnacji dworca znajduje si\u0119 kolejna poczekalnia i wyj\u015bcie na perony. Po rozsuni\u0119ciu si\u0119 kolejnych drzwi czar pryska. Okazuje si\u0119 bowiem, \u017ce modernizacji zosta\u0142 poddany jedynie dworzec, za\u015b perony dalej strasz\u0105 swoim wygl\u0105dem. Podobnie ma si\u0119 sprawa z podziemnymi przej\u015bciami. Wchodz\u0105c do nich wydaje si\u0119, \u017ce w ekspresowym tempie cofamy si\u0119 kilka dobrych lat wstecz. Niestety to przykre polskie realia. Na dworcu znajduj\u0105 si\u0119 trzy perony. Zosta\u0142y one pokryte mas\u0105 asfaltow\u0105. Widoczne s\u0105 ju\u017c niestety na niej liczne deformacje. Zamontowane na nich wiaty tak\u017ce nijak pasuj\u0105 do nowoczesnej fasady odnowionego dworca. Poza tym ca\u0142a infrastruktura przeznaczona dla pasa\u017cera ogranicza si\u0119 do jednego \u015bmietnika i dw\u00f3ch \u0142aweczek na ka\u017cdym z peron\u00f3w. Tu\u017c obok dworca znajduje si\u0119 budynek sekcji gospodarczej w Radomiu. Warto przyjrze\u0107 si\u0119 mu dok\u0142adnie. Jest to ciekawy architektonicznie budynek, pami\u0119taj\u0105cy zapewne jeszcze czasy budowy g\u0142\u00f3wnego dworca. Dolna, zbudowana z cegie\u0142 kondygnacja, tworzy podstaw\u0119 dla drewnianego pierwszego pi\u0119tra. Ca\u0142o\u015b\u0107 chyba kilka lat temu zosta\u0142a odnowiona, cho\u0107 dzi\u015b przyda\u0142by si\u0119 kolejny retusz. Ca\u0142y efekt psuje jednak papowe pokrycie obiektu.
\nPodsumowuj\u0105c dworzec w Radomiu warto odwiedzi\u0107. Pi\u0119kny pod wzgl\u0119dem architektonicznym dworzec, odnowiony w tym roku budzi naprawd\u0119 podziw i zazdro\u015b\u0107. Z drugiej strony ma si\u0119 \u015bwiadomo\u015b\u0107 tego, \u017ce ten ca\u0142y remont stan\u0105\u0142 niejako w po\u0142owie. Efekt nowoczesnego dworca ca\u0142kowicie psuj\u0105 nieodrestaurowane perony. Miejmy jednak nadziej\u0119, \u017ce i one doczekaj\u0105 si\u0119 modernizacji<\/p>\n

\r\n\r\n

\r\n

<\/p><\/div>\r\n