Pionki Zachodnie to druga stacja w Pionkach. Od g\u0142\u00f3wnej jest o wiele ubo\u017csza je\u015bli chodzi o infrastruktur\u0119. Dworzec w Pionkach pora\u017ca\u0142 swoim ogromem i pi\u0119kn\u0105 architektur\u0105. W przypadku Pionek Zachodnich mamy do czynienia z prost\u0105 i niewyrafinowan\u0105 konstrukcj\u0105, przypominaj\u0105c\u0105 raczej zwyk\u0142y betonowy bunkier. Mimo to, to w\u0142a\u015bnie Pionki Zachodnie s\u0105 stacj\u0105 przez, kt\u00f3r\u0105 przewijaj\u0105 si\u0119 o wiele wi\u0119ksze potoki pasa\u017cer\u00f3w i na kt\u00f3rej zatrzymuj\u0105 si\u0119 wszystkie poci\u0105gi. Jest to oczywi\u015bcie spowodowane o\u00a0wiele dogodniejszym po\u0142o\u017ceniem. Stacja ta znajduje si\u0119 praktycznie w samym centrum miasteczka, czego nie mo\u017cna powiedzie\u0107 o g\u0142\u00f3wnej stacji po\u0142o\u017conej nieco na uboczu. Cho\u0107 budynek dworca nie pora\u017ca swoim pi\u0119knem idealnie spe\u0142nia powierzone mu zadania. Znajdziemy tam bowiem zar\u00f3wno kas\u0119 jak i niewielk\u0105 poczekalni\u0119. Ruch na linii, kt\u00f3ra zosta\u0142a zelektryfikowana w roku 1967, panuje ogromny ruch zar\u00f3wno poci\u0105g\u00f3w towarowych jak i pasa\u017cerskich. Nic zatem dziwnego, \u017ce na stacji znajdziemy podziemne\u00a0przej\u015bcie. Jest ono w dobrym stanie technicznym, g\u0142\u00f3wnie zapewne dlatego, \u017ce ca\u0142a stacja przesz\u0142a w nie tak odleg\u0142ym czasie modernizacj\u0119. Niestety nic dobrego nie mo\u017cna powiedzie\u0107 o ich estetyce. Zadbali o to wandale, kt\u00f3rzy praktycznie ka\u017cd\u0105 woln\u0105 przestrze\u0144 pokryli ma\u0142o wytwornymi bohomazami. Przy wej\u015bciu do podziemnego przej\u015bcia zamontowana zosta\u0142a przeszklona winda dla os\u00f3b niepe\u0142nosprawnych. Same perony tak\u017ce przesz\u0142y renowacj\u0119 i dzi\u015b, pokryte eleganck\u0105 kostk\u0105 brukow\u0105, prezentuj\u0105 si\u0119\u00a0bardzo \u0142adnie. Umieszczono na nich nowe o\u015bwietlenie i gustowne wiatro\u0142apy z \u0142aweczkami dla podr\u00f3\u017cnych. Szklane obiekty prezentuj\u0105 si\u0119 bardzo atrakcyjnie i funkcjonalnie. Nie zapomniano o zamontowaniu w ich wn\u0119trzu koszy na \u015bmieci, kt\u00f3rych brak doskwiera na wielu innych stacjach. Niestety r\u00f3wnie\u017c w ich przypadku widoczne s\u0105 bezmy\u015blne dzia\u0142ania wandali. Wszechobecne graffiti o bardzo ma\u0142ych walorach estetycznych, psuje ca\u0142y efekt estetyczny.
\nJedynym mankamentem, do kt\u00f3rego musz\u0119 si\u0119 przyczepi\u0107, by\u0142 niedzia\u0142aj\u0105cy w momencie naszej wizyty zegar peronowy umieszczony na s\u0142upie o\u015bwietleniowym. O dziwo ten umieszczony na samym budynku dworca pokazywa\u0142 w\u0142a\u015bciw\u0105 godzin\u0119. Sam dworzec tak\u017ce, przeszed\u0142 lifting. Ci\u0119\u017ckie metalowe drzwi zosta\u0142y wymienione na bardziej przyjazne dla podr\u00f3\u017cnych plastikowymi. Podobnie sprawa wygl\u0105da\u0142a z przepuszczaj\u0105cymi ch\u0142\u00f3d oknami. Ca\u0142o\u015b\u0107 wygl\u0105da w miar\u0119 dobrze. Nie do ko\u0144ca jednak zrozumia\u0142a wydaje si\u0119 jednak
\nzmiana po\u0142o\u017cenia zegara na g\u0142\u00f3wnym wej\u015bciem. Wcze\u015bniej wisia\u0142 on pionowo w stosunku do przebiegaj\u0105cego przez stacj\u0119 torowiska. Po modernizacji zosta\u0142 powieszony poziomo przez co widoczny jest jedynie dla os\u00f3b stoj\u0105cych naprzeciwko budynku. Zapewne jego rol\u0119 mia\u0142 przej\u0105\u0107 wspomniany zegar peronowy, szkoda tylko, \u017ce nie dzia\u0142a\u0142.<\/p>\n
Zobacz Pionki Zachodnie na Mapie Kolejowej \u00a0 >>><\/a><\/span><\/strong><\/p>\n\r\n\r\n