Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831
{"id":2235,"date":"2014-08-24T14:00:17","date_gmt":"2014-08-24T12:00:17","guid":{"rendered":"http:\/\/stacjekolejowe.pl\/?p=2235"},"modified":"2014-10-18T16:24:26","modified_gmt":"2014-10-18T14:24:26","slug":"mszana-dolna","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/mszana-dolna\/","title":{"rendered":"Mszana Dolna"},"content":{"rendered":"Mszana Dolna to otoczone g\u00f3rami ma\u0142e miasteczko w zachodniej cz\u0119\u015bci Beskidu Wyspowego. Przechodzi t\u0119dy zbudowana 130 lat temu przez Austriak\u00f3w tzw. Galicyjska Kolej Transwersalna (\u0142\u0105czy Cieszyn z Zag\u00f3rzem). Jest to linia typowo g\u00f3rska, z du\u017cymi spadkami, st\u0105d m.in. w Mszanie Dolnej zbudowano wie\u017c\u0119 ci\u015bnie\u0144, lokomotywowni\u0119 i obrotnic\u0119. Niestety nie dotrwa\u0142y one do ko\u0144ca II wojny \u015bwiatowej. Dzi\u015b nie odbywa si\u0119 tu tak\u017ce regularny ruch pasa\u017cerski (zosta\u0142 zawieszony w 2006 roku) jednak tradycj\u0105 powoli ju\u017c s\u0105 corocznie uruchamiane w wakacje po\u0142\u0105czenia turystyczne obs\u0142ugiwane parowozami z pobliskiej Chab\u00f3wki. W tym roku poci\u0105gi ko\u0144czy\u0142y sw\u00f3j bieg w Mszanie, we wcze\u015bniejszych latach je\u017adzi\u0142y do po\u0142o\u017conej 15 km dalej Dobrej k. Limanowej. Wje\u017cd\u017caj\u0105c na stacj\u0119 w Mszanie Dolnej od strony Chab\u00f3wki poci\u0105gi najpierw mijaj\u0105 ma\u0142\u0105 nastawnia, by nast\u0119pnie w tle szczyt\u00f3w Szczebla \u00a0wjecha\u0107 na jeden z czterech tor\u00f3w stacyjnych (dzi\u015b jeden z nich jest w po\u0142owie przerwany). Na stacji znajduje si\u0119 tylko jeden betonowy peron jednokraw\u0119dziowy (tu\u017c przy budynku dworca). Pomi\u0119dzy pozosta\u0142ymi torami s\u0105 perony ziemne. Z czas\u00f3w \u015bwietno\u015bci kolei znajdziemy tu jeszcze betonowe donice i budynek toalet. Do dzi\u015b zachowa\u0142y si\u0119 jeszcze wyjazdowe semafory kszta\u0142towe. Parter jednopi\u0119trowego budynku dworca u\u017cywany jest tylko w cz\u0119\u015bci przeznaczonej dla dy\u017curnego ruchu i tylko w trakcie ruchu na linii. Pozosta\u0142e pomieszczenia – m.in. poczekalnia i kasy s\u0105 zamkni\u0119te. Od strony placu dworcowego na partnerze siedziby ma kilka firm (sprzedaj\u0105cych m.in. akumulatory i okna). Pi\u0119tro budynku s\u0142u\u017cy dzi\u015b kilku rodzinom jako mieszkania. Stacja sprawia wra\u017cenie zadbanej i na pewno nie opuszczonej. Zach\u0119cam do jej odwiedzenia szczeg\u00f3lnie przy okazji przejazdu poci\u0105gu prowadzonego przez parow\u00f3z. Przy braku \u017cadnych unowocze\u015bnie\u0144 XXI wieku (mo\u017ce opr\u00f3cz anteny satelitarnej na budynku dworca) mo\u017cemy si\u0119 przenie\u015b\u0107 w czasy kiedy kolej parowa kr\u00f3lowa\u0142a w ca\u0142ej Polsce.<\/p>\n
Zobacz Mszan\u0119 Doln\u0105 na Mapie Kolejowej \u00a0 >>><\/a><\/span><\/strong><\/p>\n\r\n\r\n