Stacja w Mi\u0142kach by\u0142a niegdy\u015b najwa\u017cniejszym punktem na trasie \u0142\u0105cz\u0105cej Gi\u017cycko z Orzyszem. Do dzi\u015b jest niew\u0105tpliwie najlepiej zachowanym elementem ca\u0142ej tej linii kolejowej. Jak du\u017c\u0105 cz\u0119\u015b\u0107 innych tras na tym obszarze zosta\u0142a rozebrana w 1945 roku.
\nAktualnie ca\u0142a dawna infrastruktura kolejowa znajduje si\u0119 w r\u0119kach prywatnych. Tu\u017c przed sam\u0105 stacj\u0105, kt\u00f3ra jest po\u0142o\u017cona na ko\u0144cu osady, widoczne s\u0105 do dzi\u015b resztki nasypu kolejowego, na kt\u00f3rym nadal stoj\u0105 s\u0142upy telegraficzne. \u015aladu po torowisku oczywi\u015bcie nie znajdziemy. Sam budynek dworcowy zosta\u0142 praktycznie ca\u0142kowicie odmieniony. Niegdy\u015b by\u0142 on standardow\u0105 dla tych teren\u00f3w konstrukcj\u0105 zbudowan\u0105 z czerwonej ceg\u0142y. Dzi\u015b ca\u0142o\u015b\u0107 zosta\u0142a ocieplona i pokryta now\u0105 elewacj\u0105. Co do og\u00f3lnego\u00a0wygl\u0105du mo\u017cna mie\u0107 r\u00f3\u017cne zdania. Z jednej strony dobrze, ze znalaz\u0142 si\u0119 kto\u015b kto przej\u0105\u0142 budynek i go wyremontowa\u0142. Z drugiej za\u015b strony kolorystyka a tak\u017ce zakres przebudowy mog\u0105 budzi\u0107 w\u0105tpliwo\u015bci. \u017b\u00f3\u0142ciutka elewacja i czerwony daszek powoduj\u0105, \u017ce ca\u0142o\u015b\u0107 bardziej przypomina ba\u015bniowy domek, maj\u0105cy ma\u0142o wsp\u00f3lnego z oryginaln\u0105 konstrukcj\u0105. Komiczno\u015bci ca\u0142ej konstrukcji dodaje fakt zamurowania niekt\u00f3rych otwor\u00f3w okiennych. Mo\u017cna si\u0119 domy\u015bla\u0107, \u017ce przylegaj\u0105ce do g\u0142\u00f3wnego budynku dworcowego\u00a0obiekty stanowi\u0142y niegdy\u015b magazyny. Dzi\u015b r\u00f3wnie\u017c one zosta\u0142y przebudowane na pomieszczenia mieszkalne. Miejsce gdzie niegdy\u015b przebiega\u0142o torowisko porasta dzi\u015b zadbany ogr\u00f3d. Mimo to dalej widoczna jest sporych rozmiar\u00f3w r\u00f3wnia stacyjna, kt\u00f3ra sugeruje, \u017ce na stacji znajdowa\u0142o si\u0119 kilka tor\u00f3w.
\nNieco wcze\u015bniej przed zabudowaniami znale\u017a\u0107 mo\u017cemy tak\u017ce tereny gdzie niegdy\u015b po\u0142o\u017cona by\u0142a stacyjna bocznica. Tu\u017c za opisywanym budynkiem dworcowym wybudowany zosta\u0142 budynek mieszkalny dla obs\u0142ugi stacji i dru\u017cyn kolejarskich. Tak\u017ce i on jest dzi\u015b zamieszkiwany, chocia\u017c jego stan techniczny jest nieco gorszy. Wok\u00f3\u0142 opisywanych budynk\u00f3w znajdziemy tak\u017ce kilka innych obiekt\u00f3w, kt\u00f3re mog\u0142y niegdy\u015b s\u0142u\u017cy\u0107 kolejowym celom.\u00a0Jak dowiedzieli\u015bmy od przemi\u0142ej starszej pani, kt\u00f3ra utrzymuje \u017ce na te tereny przyby\u0142a nied\u0142ugo po zako\u0144czonej wojnie, na stacji znajdowa\u0142 si\u0119 niezb\u0119dny sprz\u0119t do obs\u0142ugi parowoz\u00f3w, czyli do ich nawadniania i naw\u0119glania. Niestety \u015blad\u00f3w mimo wskaz\u00f3wek nie da\u0142o si\u0119 odnale\u017a\u0107 przez co informacje te nale\u017cy traktowa\u0107 jako niesprawdzone.<\/p>\n
Zobacz Mi\u0142ki na Mapie Kolejowej \u00a0<\/a><\/span><\/strong><\/p>\n Stacja w Mi\u0142kach by\u0142a niegdy\u015b najwa\u017cniejszym punktem na trasie \u0142\u0105cz\u0105cej Gi\u017cycko z Orzyszem. Do dzi\u015b jest niew\u0105tpliwie najlepiej zachowanym elementem ca\u0142ej tej linii kolejowej. Jak du\u017c\u0105 cz\u0119\u015b\u0107 innych tras na tym obszarze zosta\u0142a rozebrana w 1945 roku.\n\n
\n Galeria<\/span><\/em><\/td>\n<\/tr>\n \n <\/td>\n
<\/td>\n
<\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
\nAktualnie ca\u0142a dawna infrastruktura kolejowa znajduje si\u0119 w r\u0119kach prywatnych. Tu\u017c przed sam\u0105 stacj\u0105, kt\u00f3ra jest po\u0142o\u017cona na ko\u0144cu osady, widoczne s\u0105 do dzi\u015b …<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[28,4],"tags":[],"aioseo_notices":[],"views":2895,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2336"}],"collection":[{"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2336"}],"version-history":[{"count":2,"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2336\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2340,"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2336\/revisions\/2340"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2336"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2336"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2336"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}