Upa\u0142ty to niewielka miejscowo\u015b\u0107 po\u0142o\u017cona w pobli\u017cu Gi\u017cycka. Znajduj\u0105ca si\u0119 tam niegdy\u015b stacja by\u0142a pierwsz\u0105 na trasie pomi\u0119dzy Gi\u017cyckiem i Orzyszem na jakiej zatrzymywa\u0142 si\u0119 poci\u0105g. Linia jak wiele innych po\u0142o\u017conych na tym obszarze zosta\u0142a zlikwidowana prawdopodobnie w 1945 roku. Nale\u017cy tu zwr\u00f3ci\u0107 uwag\u0119 na s\u0142owo prawdopodobnie bowiem starszy pan spotkany w czasie naszej wizyty w tym miejscu twardo utrzymywa\u0142, \u017ce poci\u0105gi je\u017adzi\u0142y w tym miejscu jeszcze w 1946 roku a mo\u017ce nawet i p\u00f3\u017aniej.\u00a0Doskonale pami\u0119ta\u0142 te\u017c budynek dworca, kt\u00f3ry zgodnie z jego wspomnieniami by\u0142 typow\u0105 prusk\u0105 konstrukcj\u0105 z czerwonej ceg\u0142y. Przez d\u0142ugi czas pozostawa\u0142 on opuszczony co w bardzo kr\u00f3tkim czasie doprowadzi\u0142o do jego du\u017cej degradacji i ostatecznej rozbi\u00f3rki. Niestety nasz rozm\u00f3wca nie pami\u0119ta\u0142 dok\u0142adnego roku tego zdarzenia.
\nW Upa\u0142tach torowisko przecina\u0142o dosy\u0107 ruchliw\u0105 drog\u0119 za kt\u00f3ra zaczyna\u0142y si\u0119 tereny stacyjne. Po drugiej stronie drogi wojew\u00f3dzkiej do dzi\u015b doskonale widoczny jest nasyp kolejowy. Jak ju\u017c wcze\u015bniej pisa\u0142em sam budynek dworca nie zachowa\u0142 si\u0119 do dnia dzisiejszego. Do dnia dzisiejszego przetrwa\u0142 dawny budynek mieszkalny dla obs\u0142ugi stacji. Dzi\u015b tak\u017ce pe\u0142ni rol\u0119 mieszkaln\u0105. Jego obecno\u015b\u0107 w tym miejscu mo\u017ce sugerowa\u0107, \u017ce stacja w Upa\u0142tach nie by\u0142a zwyk\u0142ym przystankiem kolejowym, ale tak\u017ce\u00a0wykonywano tu zadania spedycyjne. W jego pobli\u017cu zachowa\u0142y si\u0119 tak\u017ce pomniejsze obiekty architektury kolejowej, kt\u00f3re do dzi\u015b s\u0142u\u017c\u0105 mieszka\u0144com pobliskiego budynku. Przed opisywanymi obiektami roztacza si\u0119 sporych rozmiar\u00f3w p\u0142aska przestrze\u0144, kt\u00f3r\u0105 zapewne przecina\u0142y co najmniej dwa tory.
\nNajwi\u0119ksz\u0105 atrakcj\u0105 ca\u0142ej okolicy jest niew\u0105tpliwie przepi\u0119knie po\u0142o\u017cony wiadukt. Nie jest on widoczny z terenu samej stacji. Jego odnalezienie nie nastr\u0119cza jednak \u017cadnych problem\u00f3w. Wystarczy bowiem przej\u015b\u0107 oko\u0142o 500 metr\u00f3w dawnym nasypem kolejowym prowadz\u0105cym w stron\u0119 Gi\u017cycka. Mimo \u017ce konstrukcja ma ju\u017c swoje lata wida\u0107, \u017ce zosta\u0142a wykonana nader porz\u0105dnie i do dzi\u015b jest wykorzystywana przez okolicznych rolnik\u00f3w. B\u0119d\u0105c ju\u017c na jego g\u00f3rze mo\u017cna dok\u0142adniej przyjrze\u0107 si\u0119 trasie, kt\u00f3r\u0105 niegdy\u015b\u00a0pokonywa\u0142 poci\u0105g, a kt\u00f3ra dzi\u015b s\u0142u\u017cy samochodom.<\/p>\n\r\n\r\n