Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831
{"id":2367,"date":"2015-06-01T19:33:30","date_gmt":"2015-06-01T17:33:30","guid":{"rendered":"http:\/\/stacjekolejowe.pl\/?p=2367"},"modified":"2016-01-14T21:30:38","modified_gmt":"2016-01-14T19:30:38","slug":"bak","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/bak\/","title":{"rendered":"B\u0105k"},"content":{"rendered":"

Stacja B\u0105k to na pewno jedna z najbardziej klimatycznych stacji jakie do tej pory odwiedzili\u015bmy. Niew\u0105tpliwie wp\u0142yw na to ma jej specyficzne po\u0142o\u017cenie w \u015brodku lasu. Warto wspomnie\u0107, \u017ce przystanek kolejowy oddalony jest od miejscowo\u015bci o tej nazwie o oko\u0142o 6 kilometr\u00f3w. Niestety dzi\u015b przeje\u017cd\u017caj\u0105 przez ni\u0105 jedynie sk\u0142ady towarowe, bowiem ostatnie po\u0142\u0105czenia pasa\u017cerskie zosta\u0142y zlikwidowane w roku 2012. Dzi\u015b rzadko odwiedzany przez poci\u0105gi przystanek niegdy\u015b by\u0142 pasa\u017cersk\u0105 stacj\u0105 w\u0119z\u0142ow\u0105. Mo\u017cna si\u0119 by\u0142o z niej uda\u0107 w stron\u0119\u00a0Czerska, Ko\u015bcierzyny i Szlachty.
\nInfrastruktura stacyjna jest dosy\u0107 rozbudowana. Do stacji prowadzi kamienna droga na kt\u00f3rej ko\u0144cu znajdziemy niepozorny budynek. Cz\u0119\u015b\u0107 obiektu niegdy\u015b by\u0142a przeznaczona na cele magazynowe. Pozosta\u0142\u0105 powierzchni\u0119 obiektu przeznaczono dla podr\u00f3\u017cnych. Dzi\u015b ju\u017c tylko przez okno mo\u017cna zobaczy\u0107 zadban\u0105 i wyposa\u017con\u0105 w \u0142aweczki poczekalni\u0119. Z du\u017c\u0105 doz\u0105\u00a0prawdopodobie\u0144stwa mo\u017cna uzna\u0107, \u017ce w jej wn\u0119trzu znajdowa\u0142a si\u0119 tak\u017ce kasa, po kt\u00f3rej dzi\u015b pozosta\u0142 jedynie \u015blad w postaci zamurowanego otworu w \u015bcianie. G\u00f3rna kondygnacja budynku aktualnie jest zamieszkiwana. O wiele ciekawiej budynek wygl\u0105da od strony torowiska. Jego kubatura wyra\u017anie zosta\u0142a podzielona na kilka cz\u0119\u015bci, kt\u00f3re niegdy\u015b zapewnia\u0142y kompleksow\u0105 obs\u0142ug\u0119 stacji. Opr\u00f3cz wspomnianych magazyn\u00f3w i miejsc dla podr\u00f3\u017cnych wyra\u017anie odznacza si\u0119 pomieszczenie przeznaczone dla\u00a0zawiadowcy i nastawniczego. Z racji tego, \u017ce z B\u0105ka nadal poci\u0105gi je\u017cd\u017c\u0105 w trzech kierunkach, wci\u0105\u017c tak\u017ce pracuje tu dy\u017curny ruchu. Mimo up\u0142ywu czasu do dzi\u015b zachowa\u0142 si\u0119 tak\u017ce zegar peronowy, a na szczycie frontowej \u015bciany wyra\u017anie widoczny jest napis z nazw\u0105 stacji. Przegl\u0105daj\u0105c archiwalne fotografie zauwa\u017cymy zadbane i \u0142adnie prezentuj\u0105ce si\u0119 rabatki z kwiatami, po kt\u00f3rych dzi\u015b niestety nie ma ju\u017c \u015bladu. Przed budynkiem dworcowym ustawione zosta\u0142y dwie lampy, kt\u00f3re patrz\u0105c na wygl\u0105d mo\u017cna uzna\u0107 za bardzo stare. Niestety komu\u015b przysz\u0142o do g\u0142owy pomalowa\u0107 je na siwo z czerwonymi wstawkami. Z du\u017c\u0105\u00a0doz\u0105 prawdopodobie\u0144stwa mo\u017cna uzna\u0107, \u017ce oryginalnie mia\u0142y one kolor zielony lub szary. Teraz niestety wiele straci\u0142y na uroku. Ca\u0142o\u015b\u0107 stacyjnych zabudowa\u0144 otacza ju\u017c niestety zaniedbany ogr\u00f3dek. Ilo\u015b\u0107 ozdobnych krzew\u00f3w \u015bwiadczy o tym, \u017ce niegdy\u015b musia\u0142o tu by\u0107 naprawd\u0119 pi\u0119knie, a obs\u0142udze stacji zale\u017ca\u0142o na jej wygl\u0105dzie.
\nO du\u017cym znaczeniu jakie niegdy\u015b odgrywa\u0142a stacja mo\u017ce \u015bwiadczy\u0107 ilo\u015b\u0107 tor\u00f3w, rozjazd\u00f3w i peron\u00f3w. Chocia\u017c odbywa si\u0119 tam jedynie ruch towarowy perony znajduj\u0105 si\u0119 w dobrym stanie. Ich powierzchnie pokrywaj\u0105 betonowe p\u0142yty chodnikowe, na kt\u00f3rych nie zauwa\u017cyli\u015bmy wi\u0119kszych brak\u00f3w. Poza tym ustawione zosta\u0142y na nich nowe tablice z nazw\u0105 miejscowo\u015bci. Zapewne to efekt szeroko zakrojonej akcji wymiany tablic, kt\u00f3ra mia\u0142a miejsce oko\u0142o 2 lat temu. Przy wyje\u017adzie w kierunku Czerska i Szlachty zobaczymy jeszcze semafory kszta\u0142towe.
\nSwoist\u0105 ciekawostk\u0105 jest drewniany budyneczek po\u0142o\u017cony w okolicy stacji. Jego intryguj\u0105ca architektura nie wyja\u015bnia jednak do czego m\u00f3g\u0142 on s\u0142u\u017cy\u0107. W sieci znalaz\u0142em jednak kilka teorii wed\u0142ug kt\u00f3rych niegdy\u015b by\u0142 to skup runa le\u015bnego, s\u0105 jednak i tacy, kt\u00f3rzy utrzymuj\u0105, \u017ce prowadzono tam sprzeda\u017c napoj\u00f3w procentowych.<\/p>\n

Zobacz B\u0105k na Mapie Kolejowej \u00a0 >>><\/a><\/span><\/strong><\/p>\n\n\n\n\n
Galeria<\/span><\/em><\/td>\n<\/tr>\n
\"\"<\/td>\n\"\"<\/td>\n\"\"<\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Stacja B\u0105k to na pewno jedna z najbardziej klimatycznych stacji jakie do tej pory odwiedzili\u015bmy. Niew\u0105tpliwie wp\u0142yw na to ma jej specyficzne po\u0142o\u017cenie w \u015brodku lasu. Warto wspomnie\u0107, \u017ce przystanek kolejowy oddalony jest od miejscowo\u015bci o tej nazwie o oko\u0142o 6 kilometr\u00f3w. Niestety dzi\u015b przeje\u017cd\u017caj\u0105 przez ni\u0105 jedynie sk\u0142ady towarowe, bowiem ostatnie po\u0142\u0105czenia pasa\u017cerskie zosta\u0142y zlikwidowane w roku 2012. Dzi\u015b …<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[32,34],"tags":[],"aioseo_notices":[],"views":8923,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2367"}],"collection":[{"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2367"}],"version-history":[{"count":2,"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2367\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2389,"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2367\/revisions\/2389"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2367"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2367"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2367"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}