To malutka osada po\u0142o\u017cona w lesistej okolicy. Bez problemu znajdziemy j\u0105 jad\u0105c drog\u0105 ze Szczytna w stron\u0119 Warszawy. Jeszcze przed wojn\u0105 na stacji sta\u0142 sporych rozmiar\u00f3w budynek dworcowy. Zbudowany z czerwonej ceg\u0142y obiekt zosta\u0142 niestety zniszczony i rozebrany. Z czasem zdemontowane zosta\u0142y r\u00f3wnie\u017c dodatkowe tory. Dzi\u015b stoi tam jedynie niewielki drewniany, zadaszony domek, s\u0142u\u017c\u0105cy zapewne swojego czasu jako poczekalnia. Niestety jest dosy\u0107 bardzo zdewastowany. Wewn\u0105trz znajdziemy sporo \u015bmieci oraz pozosta\u0142o\u015bci po \u0142awkach. Peron jest w ca\u0142kiem dobrym stanie. Niestety jest s\u0142abo widoczny gdy\u017c poro\u015bni\u0119ty g\u0119stymi k\u0119pami trawy. Widoczne s\u0105 pozosta\u0142o\u015bci po s\u0142upach o\u015bwietleniowych. Poci\u0105g nie zatrzyma\u0142 si\u0119 tutaj od 2002 roku. Linia jednak nie zosta\u0142a nigdy zamkni\u0119ta i co jaki\u015b czas na szynach pojawia\u0142a si\u0119 drezyna. \u00a0Sytuacja mo\u017ce si\u0119 diametralnie zmieni\u0107 gdy faktycznie dojdzie do uruchomienia po\u0142\u0105czenia pomi\u0119dzy Szczytnem, a lotniskiem w Szymanach. Aktualnie prowadzone s\u0105 prace remontowe na linii. W bezpo\u015bredniej okolicy stacji le\u017c\u0105 liczne bunkry, pozosta\u0142o\u015bci po niemieckich liniach obronnych.<\/p>\n
AKTUALIZACJA
\nCuda czasem si\u0119 zdarzaj\u0105. Stacyjka w niewielkiej miejscowo\u015bci, wr\u0119cz wiosce, oddalonej od jakichkolwiek wi\u0119kszych skupisk ludzkich doczeka\u0142a si\u0119 kosztownej modernizacji. Stary kaflowy peron zosta\u0142 zast\u0105piony ca\u0142kowicie now\u0105 konstrukcj\u0105. Eleganckie betonowe p\u0142yty przepi\u0119knie kontrastuj\u0105 si\u0119 z przebiegaj\u0105c\u0105 nieopodal dziuraw\u0105 i pe\u0142n\u0105 ka\u0142u\u017c drog\u0105 gruntow\u0105. Peron wyposa\u017cony w \u0142aweczki, kosze i wiaty dla podr\u00f3\u017cnych, s\u0105siaduje ze star\u0105 drewnian\u0105 wiat\u0105. Niestety zar\u00f3wno w czasie naszych pierwszych odwiedzin jak i kolejnych znale\u017ali\u015bmy w jej wn\u0119trzu zniszczone wyposa\u017cenie i wiele \u015bmieci. Mo\u017cna mie\u0107 w\u0105tpliwo\u015bci co do rozmachu i sensowno\u015bci ca\u0142ej tej inwestycji w takim miejscu. Przypomnijmy jednak, \u017ce zamkni\u0119ta od paru dobrych lat linia w ko\u0144cu o\u017cy\u0142a. Od stycznia 2013 roku przez p\u00f3\u0142 roku kursowa\u0142y szynobusy do Wielbarka. Frekwencja w nich panuj\u0105ca nie pozostawia\u0142a jednak z\u0142udze\u0144 i mo\u017cna by\u0142o si\u0119 spodziewa\u0107, \u017ce w po\u0142\u0105czenie wcze\u015bniej czy p\u00f3\u017aniej zostanie zawieszone. Kwesti\u0105 czasu jest jednak uruchomienie po\u0142\u0105cze\u0144 do maj\u0105cego powsta\u0107 w Szymanach lotniska. To w\u0142a\u015bnie z tego wzgl\u0119du podj\u0119to decyzj\u0119 o modernizacji ca\u0142ej linii. Mimo to na dzie\u0144 dzisiejszy \u015bmia\u0142o mo\u017cna powiedzie\u0107, \u017ce pasa\u017cer\u00f3w kt\u00f3rzy skorzystali z tego przystanku kolejowego mo\u017cna policzy\u0107 na palcach jednej r\u0119ki.<\/p>\n