Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831
{"id":583,"date":"2012-04-19T17:34:29","date_gmt":"2012-04-19T17:34:29","guid":{"rendered":"http:\/\/stacjekolejowe.pl\/?p=583"},"modified":"2013-09-29T17:34:55","modified_gmt":"2013-09-29T15:34:55","slug":"wielbark","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wielbark\/","title":{"rendered":"Wielbark"},"content":{"rendered":"

Dzi\u015b jest to spora miejscowo\u015b\u0107 gminna. Niegdy\u015b by\u0142 to wa\u017cny w\u0119ze\u0142 rozdzielaj\u0105cy poci\u0105gi jad\u0105ce w stron\u0119 Ostro\u0142\u0119ki i Nidzicy. Budynek dworca jest w op\u0142akanym stanie. Zamurowane okna i drzwi nie powstrzyma\u0142y wandali. W r\u00f3wnie z\u0142ym stanie s\u0105 dwie rozdzielnie znajduj\u0105ce si\u0119 na obu ko\u0144cach stacji. Pozosta\u0142y tylko niekt\u00f3re elementy metalowe. Reszta zosta\u0142a brutalnie wyci\u0119ta lub wyrwana i zapewne sprzedana jako z\u0142om. Jeszcze do niedawna na stacji sta\u0142 stary wagon towarowy, by\u0142 on niew\u0105tpliwie spor\u0105 atrakcj\u0105 dla mi\u0142o\u015bnik\u00f3w kolei. Niestety par\u0119 miesi\u0119cy temu zagin\u0105\u0142. Jak si\u0119 dowiedzieli\u015bmy ekipa pracownik\u00f3w PKP podzieli\u0142a go na cz\u0119\u015bci i wywioz\u0142a. A szkoda\u2026 W bezpo\u015bredniej okolicy znajdziemy r\u00f3wnie\u017c wie\u017c\u0119 ci\u015bnie\u0144 i stary, metalowy zbiornik na wod\u0119. Wie\u017ca s\u0142u\u017cy dzi\u015b jako no\u015bnik anten GSM. Poza tym na stacji rozkradzione zosta\u0142o praktycznie wszystko co przedstawia\u0142o jak\u0105kolwiek warto\u015b\u0107. Kiedy\u015b wa\u017cny w\u0119ze\u0142 dzi\u015b straszy swoim wygl\u0105dem. Istnieje jednak \u015bwiate\u0142ko nadziei \u017ce dworzec odzyska przynajmniej w cz\u0119\u015bci sw\u00f3j dawny blask. Firma Swedwood planuje bowiem uruchomienie po\u0142\u0105cze\u0144 kolejowych. Przynios\u0142o by to jej spore oszcz\u0119dno\u015bci przy transporcie surowca do obr\u00f3bki. Pierwsze inwestycje zosta\u0142y ju\u017c poczynione i tory \u0142\u0105cz\u0105ce miasto ze Szczytnem poddane zosta\u0142y remontowni, kt\u00f3ry umo\u017cliwia przejazd poci\u0105g\u00f3w towarowych. Przejazd pierwszego poci\u0105gu przek\u0142adano ze wzgl\u0119du na brak porozumienia zak\u0142adu z przewo\u017anikiem kolejowym. Ostatecznie wydaje si\u0119, \u017ce wszystko jest na dobrej drodze i towarowe sk\u0142ady pojawi\u0105 si\u0119 na trasie by\u0107 mo\u017ce na wiosn\u0119 2012 roku. \u00a0Na bardzo ciekaw\u0105 rzecz natkniemy si\u0119 2-3 kilometry za Wielbarkiem. Zaraz za stacj\u0105 tory rozdzielaj\u0105 si\u0119 na dwie nitki. Jedna prowadzi do Ostro\u0142\u0119ki druga do Nidzicy. Mi\u0119dzy nimi utworzona zosta\u0142a bocznica je \u0142\u0105cz\u0105ca. W lesie znajdziemy rozdzielni\u0119 Suchy Las<\/span><\/a><\/span><\/span> przy torach na Ostro\u0142\u0119k\u0119 oraz rozdzielnie Wielbark Las<\/span><\/a><\/span><\/span>. Od tej pierwszej odchodz\u0105 tory \u0142\u0105cz\u0105ce si\u0119 z traktem na Nidzic\u0119. Wszystkie trzy rozdzielnie s\u0105 ca\u0142kowicie zniszczone i pozbawione wszelkich metalowych element\u00f3w. Do dzi\u015b zachowa\u0142y si\u0119 tylko same budynki bez \u017cadnego osprz\u0119tu. Widoczne s\u0105 liczne ubytki w torach, z\u0142odzieje byli na tyle zdeterminowani, \u017ce nawet wykopywali linki \u0142\u0105cz\u0105ce rozdzielnie ze zwrotnicami. W kilku miejscach natkn\u0105\u0142em si\u0119 na wypalon\u0105 palnikiem traw\u0119. Bocznica Wielbark Las to trzy tory na kt\u00f3rych mo\u017cna by\u0142o dokonywa\u0107 wszelkiego rodzaju mijanek. Sama idea po\u0142\u0105czenia obydwu trakt\u00f3w kolejowych bocznic\u0105 wydaje si\u0119 dosy\u0107 dziwna. Po co to robi\u0107 skoro i tak wszystkie poci\u0105gi pasa\u017cerskie jecha\u0142y przez Wielbark. Wiele jednak wskazuje na to i\u017c przeje\u017cd\u017ca\u0142y tamt\u0119dy specjalne sk\u0142ady atomowe ze Zwi\u0105zku Radzieckiego do NRD. Dzi\u0119ki tej specjalnej bocznicy poci\u0105g nie musia\u0142 wje\u017cd\u017ca\u0107 do Wielbarka nara\u017caj\u0105c si\u0119 na widok mieszka\u0144c\u00f3w, lecz spokojnie go omija\u0142. Z tego co uda\u0142o mi si\u0119 ustali\u0107 w rozmowach z mieszka\u0144cami wydaje si\u0119 \u017ce takie sk\u0142ady mog\u0142y si\u0119 przetacza\u0107 przynajmniej raz w roku. W\u015br\u00f3d miejscowych do dzi\u015b kr\u0105\u017c\u0105 legendy o \u015bwiec\u0105cych w nocy poci\u0105gach. Mog\u0142o te\u017c chodzi\u0107 o zwyk\u0142e sk\u0142ady wojskowe jad\u0105ce do pobliskiego poligonu w Muszakach<\/span><\/a><\/span><\/span>. Wi\u0119cej na temat bocznicy Wielbark Las najdziesz w artykule jej po\u015bwi\u0119conym.<\/p>\n

Zobacz Wielbark na Mapie Kolejowej \u00a0 >>>\u00a0<\/a><\/span><\/strong><\/p>\n

\"\"<\/a> \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0\"\"<\/a> \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0\"\"<\/a><\/p>\n\n\n\n\n
Linia kolejowa Nidzica – Wielbark<\/strong><\/td>\n\u2190 8,4 km Prze\u017adzi\u0119k Wielki<\/span><\/a><\/span><\/strong><\/td>\n<\/tr>\n
Linia kolejowa Szczytno – Ostro\u0142\u0119ka<\/strong><\/td>\n\u2190 6,2 km Jesionowiec<\/span><\/a><\/span><\/strong><\/td>\nPiwnice Wielkie 5,1 km \u2192<\/span><\/a><\/span><\/strong><\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n

 <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Dzi\u015b jest to spora miejscowo\u015b\u0107 gminna. Niegdy\u015b by\u0142 to wa\u017cny w\u0119ze\u0142 rozdzielaj\u0105cy poci\u0105gi jad\u0105ce w stron\u0119 Ostro\u0142\u0119ki i Nidzicy. Budynek dworca jest w op\u0142akanym stanie. Zamurowane okna i drzwi nie powstrzyma\u0142y wandali. W r\u00f3wnie z\u0142ym stanie s\u0105 dwie rozdzielnie znajduj\u0105ce si\u0119 na obu ko\u0144cach stacji. Pozosta\u0142y tylko niekt\u00f3re elementy metalowe. Reszta zosta\u0142a brutalnie wyci\u0119ta lub wyrwana i zapewne sprzedana jako …<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[31,22,15],"tags":[],"aioseo_notices":[],"views":13935,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/583"}],"collection":[{"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=583"}],"version-history":[{"count":9,"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/583\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":613,"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/583\/revisions\/613"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=583"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=583"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/stacjekolejowe.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=583"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}