Czerwony Bór
Stacja Czerwony Bór stanowiła niegdyś bardzo ważny punkt przeładunkowy dla wycofujących się wojsk Armii Czerwonej. Wyraźnie widać wielkie pod względem powierzchni place rozładunkowe. Dziś po tej tętniącej życiem stacji pozostały jedynie ruiny. Połączenia na linii prowadzącej z Ostrołęki do Łap, zawieszone zostały w 2000 roku. W momencie naszych odwiedzin, po budynku dworcowym nie było już śladu. Obiekt z czerwonej cegły został zapewne rozebrany. Pozostałe magazyny DT znajdowały się w równie tragicznym stanie. Większość z nich to jedynie gołe ściany bez okien i drzwi z zawalonym do środka eternitowym dachem. W równie złym stanie znajdują się perony. Widoczne są praktycznie jedynie ich krawędzie. Ze znajdującej się w pobliżu nastawni, na której znajdziemy napis z nazwą stacji, wandale i złomiarze wyrwali chyba najmniejszy metalowy element. Poza tym tory znajdują się w opłakanym stanie. O ile jeszcze tor główny wydaje się przejezdny, to już część torów bocznych została całkowicie zniszczona. Widać nawet fragmenty gdzie szyny zostały wycięte, zapewne za pomocą palników. Gdy odwiedzaliśmy stację, w pobliżu nastawni stały semafory kształtowe, ciekawe czy wytrzymały kolejne fale wandalizmu. Warto zauważyć, że swojego czasu stacja była stacją węzłową. Odchodzi bowiem z niej odnoga prowadząca do pobliskiego Zambrowa. Niestety linia ta już dawno została zamknięta. W pobliżu stacji widoczna jest przepiękna architektonicznie wieża wodna. Dziś wystawiona na działanie sił przyrody niszczeje w zastraszająco szybkim tempie.
Zobacz Czerwony Bór na Mapie Kolejowej >>>
Linia kolejowa Ostrołęka-Łapy | ← 10,9 km Śniadowo | Łubnica Łomżyńska 11,0 km → |
Część obiektów do likwidacji na tej stacji 🙁
Zadanie: http://www.rynek-kolejowy.pl/57896/pkp_sa_zburza_ponad_2_tys_obiektow.html