Korzybie
Z ważnego węzła kolejowego, skąd kiedyś odjeżdżały pociągi w pięciu kierunkach pozostały już tylko wspomnienia. Dziś przejeżdża tędy raptem 6 par pociągów w relacjach Słupsk – Szczecinek – Słupsk. Rola stacji została ograniczona jedynie do jednego krzyżowania w ciągu dnia. Na stacji pozostały cztery tory, dwa szerokie, długie perony, oba nadal używane, jednak próżno znaleźć tu choćby ławkę. Przedwojenny budynek dworca nigdy nie był okazałych rozmiarów. Piętro budynku pozostaje zamieszkanie, natomiast parter, z miejscem po poczekalni i kasach, świeci pustkami. Ze stacji nie korzysta zbyt wielu podróżnych, ale nie ma się co temu dziwić – wieś liczy mniej niż tysiąc mieszkańców. Obecnie nie znajdziemy tu już żadnych pozostałości ani po obu nastawniach ani po lokomotywowni. Ostatnim budynkiem świadczącym o dawnej świetności kolei w tym miejscu jest wieża wodna. Nie jest to jednak imponująca budowla i nie można jej eksplorować. Stacja w Korzybiu wygląda przygnębiająco. Zajmuje ona bardzo rozległy teren, ale praktycznie całkowicie zarośnięty. Stację ożywia tylko przejazd SA102, gdyż praktycznie nie odbywa się tu ruch towarowy. Stacja nie może się również pochwalić znamienitą historią. To tu bowiem w 2010 roku, jeszcze za czasów kursowania SM42 i wagonów piętrowych, zderzyły się czołowo dwa pociągi osobowe. Szczęśliwie nikt nie zginął, jednak rannych zostało 37 osób, w tym 5 ciężko. Dwa lata później sąd skazał jednego z maszynistów za wyjazd ze stacji bez zgody dyżurnego ruchu z Miastka.
Mgliste szanse na ożywienie linii dają plany PLK. W 2014 roku ogłoszony został przetarg na wykonanie studium wykonalności rewitalizacji linii w kilku wariantach, w tym z elektryfikacją. Prace budowlane mają być wykonane z wykorzystaniem środków unijnych w ramach perspektywy 2016-2022.
Zobacz Korzybie na Mapie Kolejowej >>>
Galeria | ||