1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (5 głosów, średnia: 3,80)
Loading...

Pionki Zachodnie


Warning: Use of undefined constant PP_SETTINGS_TYPE - assumed 'PP_SETTINGS_TYPE' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-content/plugins/panopress/panopress.php on line 626

Warning: Use of undefined constant PP_SETTINGS_TYPE - assumed 'PP_SETTINGS_TYPE' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-content/plugins/panopress/panopress.php on line 638

Warning: Use of undefined constant PP_SETTINGS_TYPE - assumed 'PP_SETTINGS_TYPE' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/klient.dhosting.pl/cortez8590/stacjekolejowe.pl/public_html/wp-content/plugins/panopress/panopress.php on line 539

Pionki Zachodnie to druga stacja w Pionkach. Od głównej jest o wiele uboższa jeśli chodzi o infrastrukturę. Dworzec w Pionkach porażał swoim ogromem i piękną architekturą. W przypadku Pionek Zachodnich mamy do czynienia z prostą i niewyrafinowaną konstrukcją, przypominającą raczej zwykły betonowy bunkier. Mimo to, to właśnie Pionki Zachodnie są stacją przez, którą przewijają się o wiele większe potoki pasażerów i na której zatrzymują się wszystkie pociągi. Jest to oczywiście spowodowane o wiele dogodniejszym położeniem. Stacja ta znajduje się praktycznie w samym centrum miasteczka, czego nie można powiedzieć o głównej stacji położonej nieco na uboczu. Choć budynek dworca nie poraża swoim pięknem idealnie spełnia powierzone mu zadania. Znajdziemy tam bowiem zarówno kasę jak i niewielką poczekalnię. Ruch na linii, która została zelektryfikowana w roku 1967, panuje ogromny ruch zarówno pociągów towarowych jak i pasażerskich. Nic zatem dziwnego, że na stacji znajdziemy podziemne przejście. Jest ono w dobrym stanie technicznym, głównie zapewne dlatego, że cała stacja przeszła w nie tak odległym czasie modernizację. Niestety nic dobrego nie można powiedzieć o ich estetyce. Zadbali o to wandale, którzy praktycznie każdą wolną przestrzeń pokryli mało wytwornymi bohomazami. Przy wejściu do podziemnego przejścia zamontowana została przeszklona winda dla osób niepełnosprawnych. Same perony także przeszły renowację i dziś, pokryte elegancką kostką brukową, prezentują się bardzo ładnie. Umieszczono na nich nowe oświetlenie i gustowne wiatrołapy z ławeczkami dla podróżnych. Szklane obiekty prezentują się bardzo atrakcyjnie i funkcjonalnie. Nie zapomniano o zamontowaniu w ich wnętrzu koszy na śmieci, których brak doskwiera na wielu innych stacjach. Niestety również w ich przypadku widoczne są bezmyślne działania wandali. Wszechobecne graffiti o bardzo małych walorach estetycznych, psuje cały efekt estetyczny.
Jedynym mankamentem, do którego muszę się przyczepić, był niedziałający w momencie naszej wizyty zegar peronowy umieszczony na słupie oświetleniowym. O dziwo ten umieszczony na samym budynku dworca pokazywał właściwą godzinę. Sam dworzec także, przeszedł lifting. Ciężkie metalowe drzwi zostały wymienione na bardziej przyjazne dla podróżnych plastikowymi. Podobnie sprawa wyglądała z przepuszczającymi chłód oknami. Całość wygląda w miarę dobrze. Nie do końca jednak zrozumiała wydaje się jednak
zmiana położenia zegara na głównym wejściem. Wcześniej wisiał on pionowo w stosunku do przebiegającego przez stację torowiska. Po modernizacji został powieszony poziomo przez co widoczny jest jedynie dla osób stojących naprzeciwko budynku. Zapewne jego rolę miał przejąć wspomniany zegar peronowy, szkoda tylko, że nie działał.

Zobacz Pionki Zachodnie na Mapie Kolejowej   >>>

Galeria
Kategoria: Atrakcyjność - Nic specjalnego, Radom-Dęblin

Dodaj komentarz