Szczytno – Ostrołęka
Pierwsze rozkłady jazdy prezentujące połączenia pomiędzy Szczytnem a Ostrołęką to wydawnictwa z okresu tuż powojennego. Wtedy czas przejazdu wynosił aż 3 godziny i 19 minut. W miarę jednak wychodzenia Polski z ruiny powojennej zyskiwały też na jakości połączenia kolejowe. W ciągu 15 lat czas przejazdu zmalał ponad dwukrotnie! Jednocześnie w 1960 osiągając rozkładowy rekord na tej linii. Wakacyjny pociąg z Rucianego Nidy do Warszawy Wileńskiej 92 km odcinek Szczytno – Ostrołęka miał pokonywać w czasie 1h 22 min, co daje średnią prędkość 67 km/h. W tym samym roku znany “Włóczęga Północy” odcinek ten pokonywał również w bardzo dobrym czasie, tj. 1h 28 min. Oba pociągi między Szczytnem a Ostrołęką nigdzie się nie zatrzymywały.
Niestety kolejne lata stopniowo pogarszały atrakcyjność czasową tego połączenia, w latach 70. na podróż ze Szczytna do Ostrołęki trzeba było znowu przeznaczyć ponad 2 godziny. Remonty linii w latach 80. spowodowały jednak znowu lepsze parametry techniczne i pod koniec lat 90. słynnym pociągiem relacji Gdynia – Grodno można było pokonać ten dystans w nieco ponad półtorej godziny. Kolejne lata to już niestety kres połączeń tej linii. W połowie lat 90. czas połączenia znowu wzrasta do 2 godzin, by w ostatni roku kursowania pociągów ze Szczytna do Ostrołęki osiągnąć czas 2h 15 min, co dawało średnią prędkość 40km/h.