1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (5 g艂os贸w, 艣rednia: 3,80)
Loading...

Pionki Zachodnie


Warning: Use of undefined constant PP_SETTINGS_TYPE - assumed 'PP_SETTINGS_TYPE' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/studioolzk/stacjekolejowe.pl/wp-content/plugins/panopress/panopress.php on line 626

Warning: Use of undefined constant PP_SETTINGS_TYPE - assumed 'PP_SETTINGS_TYPE' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/studioolzk/stacjekolejowe.pl/wp-content/plugins/panopress/panopress.php on line 638

Warning: Use of undefined constant PP_SETTINGS_TYPE - assumed 'PP_SETTINGS_TYPE' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/studioolzk/stacjekolejowe.pl/wp-content/plugins/panopress/panopress.php on line 539

Pionki Zachodnie to druga stacja w Pionkach. Od g艂贸wnej jest o wiele ubo偶sza je艣li chodzi o infrastruktur臋. Dworzec w Pionkach pora偶a艂 swoim ogromem i pi臋kn膮 architektur膮. W przypadku Pionek Zachodnich mamy do czynienia z prost膮 i niewyrafinowan膮 konstrukcj膮, przypominaj膮c膮 raczej zwyk艂y betonowy bunkier. Mimo to, to w艂a艣nie Pionki Zachodnie s膮 stacj膮 przez, kt贸r膮 przewijaj膮 si臋 o wiele wi臋ksze potoki pasa偶er贸w i na kt贸rej zatrzymuj膮 si臋 wszystkie poci膮gi. Jest to oczywi艣cie spowodowane o聽wiele dogodniejszym po艂o偶eniem. Stacja ta znajduje si臋 praktycznie w samym centrum miasteczka, czego nie mo偶na powiedzie膰 o g艂贸wnej stacji po艂o偶onej nieco na uboczu. Cho膰 budynek dworca nie pora偶a swoim pi臋knem idealnie spe艂nia powierzone mu zadania. Znajdziemy tam bowiem zar贸wno kas臋 jak i niewielk膮 poczekalni臋. Ruch na linii, kt贸ra zosta艂a zelektryfikowana w roku 1967, panuje ogromny ruch zar贸wno poci膮g贸w towarowych jak i pasa偶erskich. Nic zatem dziwnego, 偶e na stacji znajdziemy podziemne聽przej艣cie. Jest ono w dobrym stanie technicznym, g艂贸wnie zapewne dlatego, 偶e ca艂a stacja przesz艂a w nie tak odleg艂ym czasie modernizacj臋. Niestety nic dobrego nie mo偶na powiedzie膰 o ich estetyce. Zadbali o to wandale, kt贸rzy praktycznie ka偶d膮 woln膮 przestrze艅 pokryli ma艂o wytwornymi bohomazami. Przy wej艣ciu do podziemnego przej艣cia zamontowana zosta艂a przeszklona winda dla os贸b niepe艂nosprawnych. Same perony tak偶e przesz艂y renowacj臋 i dzi艣, pokryte eleganck膮 kostk膮 brukow膮, prezentuj膮 si臋聽bardzo 艂adnie. Umieszczono na nich nowe o艣wietlenie i gustowne wiatro艂apy z 艂aweczkami dla podr贸偶nych. Szklane obiekty prezentuj膮 si臋 bardzo atrakcyjnie i funkcjonalnie. Nie zapomniano o zamontowaniu w ich wn臋trzu koszy na 艣mieci, kt贸rych brak doskwiera na wielu innych stacjach. Niestety r贸wnie偶 w ich przypadku widoczne s膮 bezmy艣lne dzia艂ania wandali. Wszechobecne graffiti o bardzo ma艂ych walorach estetycznych, psuje ca艂y efekt estetyczny.
Jedynym mankamentem, do kt贸rego musz臋 si臋 przyczepi膰, by艂 niedzia艂aj膮cy w momencie naszej wizyty zegar peronowy umieszczony na s艂upie o艣wietleniowym. O dziwo ten umieszczony na samym budynku dworca pokazywa艂 w艂a艣ciw膮 godzin臋. Sam dworzec tak偶e, przeszed艂 lifting. Ci臋偶kie metalowe drzwi zosta艂y wymienione na bardziej przyjazne dla podr贸偶nych plastikowymi. Podobnie sprawa wygl膮da艂a z przepuszczaj膮cymi ch艂贸d oknami. Ca艂o艣膰 wygl膮da w miar臋 dobrze. Nie do ko艅ca jednak zrozumia艂a wydaje si臋 jednak
zmiana po艂o偶enia zegara na g艂贸wnym wej艣ciem. Wcze艣niej wisia艂 on pionowo w stosunku do przebiegaj膮cego przez stacj臋 torowiska. Po modernizacji zosta艂 powieszony poziomo przez co widoczny jest jedynie dla os贸b stoj膮cych naprzeciwko budynku. Zapewne jego rol臋 mia艂 przej膮膰 wspomniany zegar peronowy, szkoda tylko, 偶e nie dzia艂a艂.

Zobacz Pionki Zachodnie na Mapie Kolejowej 聽 >>>

Galeria
Kategoria: Atrakcyjno艣膰 - Nic specjalnego, Radom-D臋blin

Dodaj komentarz