Braniewo
Jeśli ktoś chciałby zobaczyć wiele ciekawych lokomotyw i wagonów to stacja w Braniewie będzie idealnym miejscem na wycieczkę. Powód to bliskość granicy, a przez to możliwość zobaczenia lokomotyw w różnym malowaniu, które ciągną wagony z towarami z i do Obwodu Kaliningradzkiego. Przez stacje przechodzą także szlaki szerokotorowe. Dzięki temu w części towarowej możemy spotkać np. manewrujące SM-48 w barwach PKP. Równie wiele okazji do ustrzelenia pięknych fotografii będą mieli wielbiciele ST-44 czyli słynnych „Gagarinów”. W czasie naszych odwiedzin udało nam zrobić się kilka fotografii wieży ciśnień, która niedługo potem została wyburzona. Sam dworzec to piękna poniemiecka konstrukcja z czerwonej cegły. Z jednej strony przyglądając się jej mamy poczucie jej wielkości, z drugiej gustowne zakończenia i elegancka architektura powoduje, że cały obiekt wygląda lekko i przyjemnie dla oka. Cały obiekt tylko w niewielkiej części służy podróżnym. Otwarta jest poczekalnia dzięki czemu można się ogrzać. Nie budzi ona, mimo że wydaje się niedawno odnawiana, zbyt miłych odczuć. Jest to wysokie, chłodne pomieszczenie ze ścianami przyozdobionymi zamkniętymi okienkami kasowymi. Na zadaszone perony wejdziemy korzystając z podziemnych przejść. W oddali pomiędzy torami zauważymy relikt z poprzedniej epoki – hydrant służący do wodowania parowozów. Ogromny ruch towarowy, nijak się ma do tego pasażerskiego. Na peronach próżno szukać tłumów. Cały ruch opiera się praktycznie na połączeniach z Olsztynem. W sezonie Braniewo odwiedzają jeszcze pociągi jeżdżące z Elbląga przez Tolkmicko i Frombork.
Zobacz Braniewo na Mapie Kolejowej >>>